اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد حال و هوای معنوی به خود می‌گیرد/ آغاز مراحل اجرایی ساخت درب باب‌المهدی در استان

رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار اجرایی راه‌اندازی کارگاه ساخت درب حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) در تبلیغات اسلامی استان راه‌اندازی می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد حال و هوای معنوی به خود می‌گیرد/ آغاز مراحل اجرایی ساخت درب باب‌المهدی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ستاد عتبات عالیات سال ۸۲ توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تاسیس شد و طی چند سال اخیر در استان‌ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد.

ستاد عتبات عالیات از زمان تاسیس تاکنون پروژه‌های مهمی از جمله صحن حضرت زهرا(س) را در نجف اشرف در مساحت ۲۲۰ هزار مترمربع احداث کرده که ظرفیت عظیمی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق ایجاد کرده است.

امسال هم ۶۵ پروژه برای ایران در کشورهای عراق و سوریه تعریف شده ضمن اینکه پروژه احداث صحن حضرت زینب(س) دیگر ماموریت ستاد بازسازی است.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر مشارکت در ساخت صحن حضرت زینب، پروژه ساخت درب حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) باب‌المهدی در سامرا را عهده‌دار شده است.

روز گذشته سردار حسن حکمتیان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در جمع خیرین استان در خصوص ماموریت محوله به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نمایندگی از مردم ولایتمدار استان قرار داد ساخت درب حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) در شهر امضا و مراحل اجرایی در حال ابلاغ است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی به عنوان مکان ساخت این درب مشخص شده، افزود: شنبه ۶ دی ماه کار اجرایی راه‌اندازی کارگاه در این مکان کلید زده و درب ساخته می‌شود و به واسطه آن فضای معنوی در استان ایجاد می‌شود و کهگیلویه و بویراحمد به برکت نام امام حسن عسکری(ع) به قطب زیارتی و فرهنگی تبدیل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این پروژه به مانند دیگر پروژه‌های محوله به ایران پس از اتمام ساخت برای نصب به کشور عراق ارسال می‌شود، عنوان کرد: هزینه اجرایی این پروژه ۴ میلیارد تومان است، ۲ میلیارد تومان این پول باید توسط استان تامین شود و سایر مبلغ را ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکز متقبل شده است.

این مسئول ضمن دعوت از مردم برای شرکت و کمک به ساخت درب باب‌المهدی گفت: طرح بنای نور با هدف کمک به بازسازی عتبات عالیات بانک رسالت در حال اجرا است.علاقمندان می‌توانند بدون ارائه چک و حتی بدون نیاز به ضامن با پر کردن فرم از یک میلیون تا ۱۵۰ میلیون نذورات دریافت کرده و با پرداخت ماهیانه حدود ۶۹ هزار تومان قسط این نذورات، در امر خداپسندانه ساخت و ساز عتبات عالیات مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه تکلیف داریم مردم را در این امر خداپسندانه سهیم و شریک کنیم افزود: برنامه دیگری که ستاد عتبات عالیات دارد این است که موکب‌ها در طرح‌های محرومیت‌زدایی، طرح‌ سازندگی، کمک‌های مومنانه، مواسات و همدلی، حوزه مقابله با بلایای طبیعی، خرید جهیزیه به کمک بیاند و از این پتانسیل و همچنین ظرفیت خیرین استفاده شود.

 

حکمتیان با بیان اینکه وظیفه داریم برای این مردم جانمان را بدهیم افزود: برای مثال یک روستای استان آب لوله‌کشی ندارد ماشین‌آلات مهندسی را من از تیپ ۴۸ تامین می‌کنم نیروی متخصص را از موکب‌ها می‌آوریم و خیرین هم به کمک می‌آیند و یک روستا دارای آب لوله‌کشی می‌شود که در تامین جهیزیه و گازرسانی و سایر موارد نیز می‌توانیم اینگونه عمل کنیم.

گفتنی است در این نشست خیرین با اشاره به اینکه خادمی اهل بیت افتخار بزرگی است به ارائه نظرات، راهکار و همچنین بیان خاطرات پرداختند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول