اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

راه‌اندازی کارگاه و ایجاد اشتغال با هزینه شخصی/ تولید ماهانه 6 هزار ورقه فوم

کارگاه تولیدی تک پلاست فوم کبیرکوه، بدون دریافت کوچکترین حمایت و تسهیلاتی توانسته برای 10 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد و ماهانه 6 هزار ورقه فوم تولید و روانه بازار کند.

راه‌اندازی کارگاه و ایجاد اشتغال با هزینه شخصی/ تولید ماهانه 6 هزار ورقه فوم

خبرگزاری فارس ایلام، کبری هواسی: حمایت از تولید داخلی مولفه اثرگذار اقتصاد در شرایط کنونی کشور است که در سایه نبود برنامه اصولی، رنگ عدم تحقق به خود گرفته و این وضعیت، تولید را بیش از پیش گرفتار مشکلات متعدد کرده است.

عدم حمایت از تولیدات و کالاهای ایرانی در سال‌های اخیر سبب شده تا مشکلات بسیار زیادی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد شود و بسیاری از واحدهای تولیدی و مشاغل در کشور و به تبع آن در استان ایلام تعطیل شوند.

در حقیقت به جرأت می‌توان یکی از عمده دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی، صنعتی و همچنین بیکاری کارگران استان با توجه به اینکه بیشترین میزان اشتغال افراد در این استان وابسته به فعالیت این واحدها بوده را عدم حمایت از تولید و صنعت و به دنبال آن بروز مشکلات نبود نقدینگی عنوان کرد که منجر به تعطیلی یا نیمه فعال شدن واحدهای تولیدی شده است.

راه اندازی کارگاه با پس انداز شخصی

نعمت‌الله بلوایه تولید کننده یونولیت سقفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: کارگاه تولیدی تک پلاست فوم کبیرکوه در شهرستان ملکشاهی از سال 95 با هزینه شخصی خودم، بدون هیچ گونه حمایت و تسهیلاتی راه اندازی شده است.

وی افزود: برای راه اندازی این کارگاه با مشکلات زیادی در زمینه‌های مختلف روبرو شدم؛ در این کارگاه برای ۴ نفر به صورت مستقیم و ۶ نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌ام و همچنین ماهانه ۶ هزار فوم ورقه‌ای و سقفی تولید و روانه بازارهای استان ایلام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به سال جهش تولید لازم است که مسوولین از ما حمایت کنند تا بتوانیم هم تولیدات را رونق دهیم و هم اشتغالزایی قابل توجهی را ایجاد کنیم.

برای تولید بیشتر نیازمند حمایت مسوولین هستیم

میلاد باولگ‌زاده یکی از کارگران این کارگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: حقوق و مزایای ما به میزان تقاضا و تولیدات فوم بستگی دارد که برای تولید بیشتر نیازمند توجه و حمایت مسوولان است.

وی افزود: یکی از مشکلات این حوزه، هزینه سرسام آور حامل‌های انرژی است؛ صنعت ساختمان یکی از مناسب‌ترین بسترها برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی خواهد بود که با توجه به سال جهش تولید بایستی حمایت شود نه اینکه در سایه بی‌توجهی‌ها قرار گیرد.

فعالیت 13 کارگاه در زمینه تولید فوم در استان

رضا محمدرحیمی مدیرکل صمت ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در سطح استان 13 کارگاه در این حوزه فعال است و برای 55 نفر به صورت مستقیم و 66 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد شده است.

وی افزود: از جمله خدمات این سازمان صدور مجوز پروانه بهره برداری برای تولید، تامین مواد اولیه پتروشیمی مورد نیاز از طریق وزارت متبوع و بورس کالا، تامین تسهیلات مورد نیاز درخواستی از جمله تسهیلات سرمایه در گردش به منظور تامین نقدینگی بوده است. 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت ایلام تصریح کرد: رفع موانع و مشکلات اختصاصی پیشرو تولید در کارگروه تسهیل، مشکلات بیمه، مالیات و برق از جمله دیگر خدمات بوده است. 

وی در خصوص شرایط تسهیلات گفت: باتوجه به نوع درخواست تسهیلات ازطریق سامانه اینترنتی مربوطه ثبت نام و پس از بررسی نتایج مرحله به مرحله در کارتابل متقاضی اطلاع داده می‌شود.

انتهای پیام/ 970813/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول