اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

ثبت‌نام 8 هزار نوآموز در پیش‌دبستانی مجازی/ فعلا مهدهای کودک رویه قبلی خود را دارند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از ثبت‌نام 8 هزار نوآموز در پیش‌دبستانی مجازی خبر داد و گفت: مهدهای کودک رویه قبلی خود را دارند تا زمانی که به آنها شرایط جدید اعلام شود و هیچ جای نگرانی نخواهد بود.

ثبت‌نام 8 هزار نوآموز در پیش‌دبستانی مجازی/ فعلا مهدهای کودک رویه قبلی خود را دارند

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سعید ربوشه معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره روند فعالیت مهدهای کودک با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: در تهران 600 هزار دانش‌آموز ابتدایی داریم و با احتساب نوآموزان پیش‌دبستانی، 700 هزار نفر می‌شود.

وی ادامه داد: در تهران و کلان کشور فقط چارچوب، سیاست، خط‌مشی‌، مقاصد و چشم‌انداز، اصول تربیتی، چیستی و چرایی تربیت را مشخص می‌کنیم و در جزئیات، مدارس می‌توانند متفاوت عمل کرده و خلاقیت داشته باشند؛ به عبارت دیگر مدارس در چگونگی فعالیت و روش‌ها می‌توانند با هم متفاوت باشند و در بحث مهدهای کودک و پیش دبستانی نیز همین رویه را داریم.

* مهدهای کودک رویه قبلی خود را دارند تا به آنها شرایط جدید اعلام شود

ربوشه اضافه کرد: مهدهای کودک زیرنظر سایر نهادها اقدامات و برنامه‌هایی را داشتند اما یکپارچگی در خط‌مشی، سیاست، چشم انداز و مقاصد ضرورت دارد و اگر این یکپارچگی اتفاق بیفتد همانند مدارس، کلیات، خط‌مشی، سیاست‌ها، اصول تربیت، رویه‌ها و رویکردها اعلام می‌شود اما در هر مهدکودک یا پیش دبستانی حتما جای چگونگی، سلایق و خلاقیت متفاوت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد از تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش هنوز جزئیات و شیوه‌نامه را اعلام نکردند، گفت: قطع و یقین تجارب، سوابق و فعالیت مهدکودک‌ها نادیده گرفته نمی‌شود و تنها آنها در چارچوب و سیاست‌هایی که مشخصا آموزش و پرورش اعلام می‌کند، فعالیت خواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه سند بالادستی در فعالیت مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها، سند تحول آموزش و پرورش است، افزود: مهدهای کودک رویه قبلی خود را دارند تا زمانی که به آنها شرایط جدید اعلام شود و هیچ جای نگرانی نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم بهم‌ریختگی ایجاد شود، افزود: به محض اینکه شیوه‌نامه اجرایی بیاید، مذاکره می‌کنیم؛ فراخوان خواهیم داد و در چارچوب، سیاست‌ها و محتوای آموزش و پرورش هماهنگ می‌کنیم و برنامه‌ها را با مهدهای کودک مطابقت می‌دهیم و هماهنگ خواهیم کرد و برنامه‌ها را با قوت ادامه می‌دهیم.

* ثبت‌نام 5 هزار نوآموز در پیش‌دبستانی دولتی و غیردولتی در سال‌جاری

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در باره پیش دبستانی مجازی نیز گفت: در تهران 100 هزار نوآموز داریم که در سال گذشته 33 هزار نفر در مراکز دولتی و غیردولتی حضور داشتند، 33 هزار نفر در مراکز بهزیستی و مابقی در مساجد، سرای محلات و مؤسسات دیگر تحت پوشش هستند.

وی ادامه داد: در خرداد فراخوان ثبت‌نام پیش دبستانی‌ها را دادیم و سوم خرداد دستورالعمل جذب پیش دبستانی ارسال شد و مجموعا در تمام مراکز دولتی و غیردولتی 5 هزار نفر ثبت‌نام کردند که در تهران زیر 10 درصد دانش‌آموزان پیش دبستانی در آمار همه مؤسسات، ثبت‌نام کردند.

ربوشه با اشاره آموزش مجازی نوآموزان پیش‌دبستانی، گفت: نوآموزان پیش‌دبستانی برای استفاده از برنامه شاد و کلاس‌بندی باید حتما در «سناد» ثبت‌نام شوند یعنی باید برای ثبت‌نام به مدرسه مراجعه شود.

* «هنر و خلاقیت» برای نوآموزان پیش‌دبستانی در «باغ هنر»

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش در مورد محتوای دوره پیش دبستانی گفت: 6 استان محتوای کل کشور را آماده کردند که تهران در بخش «هنر و خلاقیت» نزدیک به 600 محتوای مفید و مناسب را تهیه کرده است و در کانالی با عنوان «باغ هنر» ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: یکی، دو هفته است که کدهای ما فعال شده است و تا کنون ۸۴۴۲ نفر در طرح آموزش مجازی پیش دبستانی ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول