اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

موضوع سیم کارت دانش آموزی را هنوز از دستور کار خارج نکردیم/ تهدید خطر ترک تحصیل در مناطق فاقد اینترنت

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ظرفیت‌های جدید «شاد» در هفته های آتی رونمایی می‌شود از تهدید خطر ترک تحصیل در مناطق فاقد اینترنت خبر داد.

موضوع سیم کارت دانش آموزی را هنوز از دستور کار خارج نکردیم/ تهدید خطر ترک تحصیل در مناطق فاقد اینترنت

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبگزاری فارس، باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی با محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

برای رفع سریع مشکلات شاد تلاش می‌کنیم

هر تجربه جدیدی نشیب و فراز‌هایی دارد و من تصورم این است که از شاد به عنوان یک مولود ۷-۸ ماهه راضی هستیم و فکر می‌کنیم که دستاورد‌های خوبی داشته است.

هر کسی در ایران اگر پنج دقیقه با شاد مرتبط باشد و با همه ظرفیت‌های آن آشنا شود، به ظرفیت آن پی می‌برد؛ چون خیلی‌ها نمی‌دانند چه ظرفیت‌های گسترده و متنوعی روی شاد برقرار شده است که شگفت‌انگیز است، اما آیا به معنای این است که شاد هیچ مشکلی ندارد؟

قطعاً کسانی که از شاد استفاده می‌کنند می‌توانند قضاوت کند که در دو سه هفته اخیر مشکل سرعت به میزان بسیار زیادی حل شده است و بقیه مسائل و مشکلاتی که دارد هر روز نسبت به روز قبل بهتر شود.

تهدید خطر ترک تحصیل در مناطق فاقد اینترنت

جمعیتی هستند که این‌ها دسترسی به اینترنت یا ابزار هوشمند ندارند ما باید از آن‌ها مراقبت کنیم که امر آموزش شان دچار اختلال نشود.

اولین خطری که تهدید می‌کند ترک تحصیل آنان است بنابراین ما به استان‌ها مأموریت دادیم که در تمام مدارس دانش‌آموزانی را که امسال ثبت نام کردند یا سال قبل ثبت نام کرده بودند و الان در مدرسه حضور ندارند پیگیری کنند و مطمئن شوند که هیچ دانش‌آموزی از آموزش محروم نیست.

نامه نگاری برای دسترسی به سیم کارت انحصاری دانش آموزان

موضوع سیم کارت دانش آموزی را هنوز از دستور کار خارج نکردیم من همین چند روز گذشته مجدد نامه‌ای را خدمت آقای جهرمی و از ایشان خواهش کردم که هر امکانی را می‌توانند به کار بگیرند تا ما بتوانیم دانش‌آموزان را به یک سیم‌کارت انحصاری که بتواند با شاد ارتباط داشته باشد و منحصراً برای امر آموزش استفاده شود، آشنا کنیم و مورد استفاد قرار دهندکه حتماً این کار انجام خواهد شد و ما هم پیگیر هستیم تا حتما این کار انجام شود.

رونمایی از چند ظرفیت جدید شاد در هفته های آتی

یکی از برنامه‌هایی که جزء اولویت‌های ما بود همین ارتباط زنده دو طرفه است که الان امکان فنی‌اش برقرار است اما به دلیل اینکه ترافیک کار بالا بود و ما باید ترافیک را در ساعت‌های مختلف توزیع می‌کردیم؛ این کار انجام نشد ولی به زودی این کار محقق  خواهد شد.

در شرایط کنونی ارتباط زنده تا ۷۰۰ هزار ارتباط در روز را هم داریم ولی ارتباط تعاملی قطعاً مورد نیاز است که دو طرف بتوانند با هم ارتباط داشته باشند واین موضوع از نظر فنی امکان پذیر است.

به میزانی که بتوانیم با پهنای باند بهتری داشته باشیم و زیرساخت را مقداری تقویت کنیم این امکان هم برقرار شود.

 ظرف دو تا سه هفته آینده چند ظرفیت جدید روی شاد ایجاد می‌کنیم که امکان‌های خیلی خوبی را در اختیار معلمان قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول