اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارائه خدمت به 11 هزار نفر در طرح ملی «ناظران سلامت»

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای طرح ملی «ناظران سلامت» تاکنون 11 هزار و 708 نفر در این استان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

ارائه خدمت به 11 هزار نفر در طرح ملی «ناظران سلامت»

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی طاهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ملی ناظران سلامت پس از پایان طرح آمران سلامت در استان زنجان با هدف کنترل بیماری کرونا در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، طارم، ابهر، ایجرود، خدابنده و خرمدره با مشارکت 3 هزار و 359 نفر روز در قالب 551 تیم از اعضای جوانان هلال احمر آغاز شده است.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر از آغاز بحران کرونا در سطح استان زنجان با بسیج همه امکانات در بخش‌های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری و هم افزایی با سایر دستگاه‌های اجرایی در خصوص مهار بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع آن مشارکت فعال داشته و دارد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در طرح ملی ناظران سلامت اعضای جوانان داوطلب در هلال احمر این استان در قالب این طرح آموزش دیده اند که با حضور در مناطق مختلف شهری و روستایی به ویژه در معابر، پارک‌ها، فروشگاه ها، ایستگاه های تاکسی و اتوبوس و سایر اماکنی که تجمع جمعیت در آن باشد،  نسبت به بررسی شرایط بهداشتی و رعایت استانداردهای خود مراقبتی ارزیابی لازم را با مشارکت ناظران شبکه بهداشت و درمان علوم پزشکی انجام می‌دهند و شهروندان را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هدف قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا دعوت می‌کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: طی 26 روز اخیر ناظران سلامت در سطح استان زنجان برای 11 هزار و 708 نفر خدمات ارائه داده‌اند و در این مدت از 9 هزار و 468 مکان صنفی، مراکز ارائه خدمات مردمی، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازارها و میادین میوه و تره‌بار بازدید و خدمات ارائه داده‌اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان به طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: در راستای مسؤولیت اجرایی بسیج جامعه پزشکی در این طرح، جمعیت هلال احمر با انعقاد تفاهم نامه‌ای اقدام به همکاری و مشارکت در اجرای طرح های مراقب سلامت به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله محور و با هدف ارتقای سطح خدمات ترویجی، مراقبتی، حمایتی و نظارتی به اقشار مختلف جامعه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا  کرده است.

وی ادامه داد: در طرح ملی ناظران سلامت استان زنجان که با مشارکت شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر در حال اجرا است 596 نفر از برادران و 448 نفر از خواهران عضو جوانان در هفت شهرستان استان در این طرح مشارکت دارند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول