اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

آبرسانی به مناطق محروم و تأمین جهیزیه در پویش «مهر حاج قاسم»

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات از برپایی پویش «مهر حاج قاسم» از ۱۳ دی ‌خبر داد و گفت: در این پویش علاوه بر کمک‎‌های مؤمنانه، آبرسانی به مناطق محروم، ساخت مدارس و تأمین جهیزیه توسط موکب‌های اربعین پیش‌بینی شده است.

آبرسانی به مناطق محروم و تأمین جهیزیه در پویش «مهر حاج قاسم»

یوسف افضلی، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس از برپایی پویش «مهر حاج قاسم» همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی خبر داد و گفت: در حالی که بسیاری تصور می‌کردند سردار سلیمانی فقط در عرصه نظامی فعالیت می‌کرد، کارنامه اقدامات حاج قاسم نشان می‌دهد که نه تنها در امور دفاعی و نظامی، بلکه در امور سازندگی، اقتصادی و فرهنگی نیز مرد میدان بود.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات که یادگار سردار سلیمانی است، در اولین سالگرد شهادت این سردار مقاومت، برای کمک به نیازمندان و سازندگی و آبادانی بیشتر اقدام به برپایی پویشی کرده است، افزود: پویش «مهر حاج قاسم» با هدف کمک به محرومان کشورمان به همت موکب‌های اربعینی و مردم کشورمان از ۱۳ دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی آغاز به کار می‌کند.

افضلی با اشاره به اینکه شیوع کرونا موجب شده تا بسیاری از خانواده‌ها در کسب مایحتاج زندگی با مشکلاتی مواجه شوند، خاطر نشان کرد: در این پویش در کنار کمک مؤمنانه و تأمین ۱۰ هزار بسته‌ معیشتی، اقداماتی همچون آبرسانی به مناطق محروم با اولویت جنوب کشور، ساخت و تجهیز مدارس و اهدای تبلت به دانش‌آموزان مناطق محروم و حتی تأمین جهیزیه برای خانواده‌های کم‌درآمد و نیازمند پیش‌بینی شده است که این برنامه‌ها به همت موکب‌های اربعینی مدیریت و در سطح کشور اجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه موکب‌های اربعین با وجود اینکه امسال در پیاده‌روی اربعین به زوار حسینی خدمت نکردند اما در ایران در زمینه‌های مختلف حضور فعالی داشتند، گفت: همانطوری که سردار سلیمانی موکب‌های اربعینی را نه تنها برای ایام اربعین و کمک به زائران حسینی بلکه برای آبادانی ایران و محور مقاومت در نظر گرفته بود و در سیل سال گذشته این پویایی و حضور شایسته در مناطق سیل زده را نشان داد، امسال سعی کردیم موکب‌های اربعین را در زمینه‌های مختلف فعال کنیم و بتوانیم همانطوری که حاج قاسم از موکب‌ها انتظار داشت، عمل کنیم.

به گزارش فارس، از اواخر سال گذشته با شیوع کرونا موکب‌های اربعینی نه تنها در زمینه تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی، بلکه در تأمین معاش و بسته‌های معیشتی نیازمندان نیز وارد عمل شدند؛ تا جایی که حدود ۲۰ میلیون ماسک و دستکش و بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی تولید و توزیع کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول