اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عبدالله: مردم افغانستان خواهان صلح با عزت و عادلانه هستند

همزمان با چندین انفجار پیاپی در کابل، رئیس شورای عالی مصالحه ملی گفت: مردم افغانستان خواستار صلح باعزت، عادلانه و پایدار و با حفظ ارزشهای اسلامی و انسانی هستند.

عبدالله:  مردم افغانستان خواهان صلح با عزت و عادلانه هستند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی امروز (شنبه) در دومین نشست کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحه ملی گفت که  امروز جلسه با حضور هیأت مذاکره‌کننده برگزار می‌شود و برنامۀ هیأت برای دوام مذاکره شنیده می‌شود.

عبدالله بیان کرد که هیأت مذاکره کننده، 90 روز گفت‌وگوهای جدی در دوحه داشت. اکنون مهم است که هیأت با دستور العمل مشخص به دور دوم مذاکرات برود.

وی به مباحث مطرح شده درباره انتقال محل گفتگوها به داخل خاک افغانستان اشاره کرد و گفت: محل مذکره نباید سبب شود که مذاکره به تأخیر افتد. هیأت باید با اطمینان به مذاکرات شرکت کند.

رئیس شورای مصالحه ملی ادامه داد:  برای صلح ارادۀ قطعی و جدی وجود دارد. جامعۀ بین المللی، کشورهای منطقه و مردم افغانستان از صلح اعلام حمایت کرده‌اند. مردم افغانستان صلح باعزت، عادلانه و پایدار می‌خواهند که در آن ارزش‌های ملی و اسلامی و دست‌آوردها حفاظت شود و مردم با خود و با جهان در صلح و امنیت زندگی کنند.

وی افزود: مسوولیت بزرگ بر عهده شورای عالی مصالحه ملی و هیأت مذاکره کننده است. مسوولیت ما پایان درد و رنج مردم افغانستان است. 

این سیاستمدار افغان همچنین گفت که امروز هم شاهد حوادثی در کابل بودیم. این قصۀ همۀ روزۀ مردم افغانستان است.  هیچ اولویتی بالاتر از صلح قابل قبول و با عزت وجود ندارد. این گرانی مسولیت و وظیفه ما و هیأت مذاکره‌کننده را نشان می دهد.

به گفته عبدالله، هیأت مذاکره‌کننده به شورا گزارش‌ده و حسابده است و این هیأت، حمایت کامل شورا را با خود دارد. او افزود: انتظار داریم بیشتر از گذشته به صلابت از مردم نمایندگی کنند.

این مقام حکومت همچنین عنوان کرد که هیأت مذاکره کنندۀ افغانستان از تنوع و کثرت افغانستان نمایندگی می کند. همۀ اعضای هیأت مورد اعتماد شورا است. هیچ وقت نباید یک عضو هیأت فکر کند که در پروسه شریک نیست. همه مالک پروسه هستند.

اظهارات عبدالله در مورد محل مذاکرات صلح در حالی مطرح می شود که پیش از مشاور شورای امنیت ملی و رئیس جمهور نسبت به برگزاری دور دوم این مذاکرات در داخل افغانستان استقبال کرده بودند.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول