اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سهم مردم نهاوند از سینمای ایران تقریبا صفر است

مسئول اکران یازدهمین جشنواره فیلم عمار در نهاوند گفت: سهم مردم نهاوند از فیلم‌های سینمایی چیزی در حد صفر است.

سهم مردم نهاوند از سینمای ایران تقریبا صفر است

اکرم حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره فیلم عمار با حضور جمع محدودی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران همراه با اکران یکی از فیلم‌های جشنواره برگزار شد که با استقبال خوب مدعوین همراه بود.

وی افزود: از آنجا که یکی از اهداف جشنواره عمار برقراری عدالت در ساخت فیلم‌های سینمایی و توجه به شهرستان‌هاست لذا این هدف امسال به عنوان برنامه محوری جشنواره تعیین شده است.

مسئول اکران یازدهمین جشنواره فیلم عمار در نهاوند  با بیان اینکه شهرستان نهاوند دارای سوژه‌های بکری در زمینه‌های مختلف تاریخی، سیاسی، اجتماعی و طبیعی و همچنین دارای شخصیت‌های اثرگذاری است گفت: هر کدام از آنها می‌تواند دست‌مایه‌ای برای ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند باشد که متاسفانه به این مسئله مهم که می‌تواند معرف بخشی از فرهنگ و تاریخ این شهرستان باشد، پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که جشنواره فیلم‌های عمار سرآغازی بر ایجاد عدالت سینمایی و پرداختن به مسائل شهرستان با استفاده از ظرفیت هنرمندانی که در این زمینه در نهاوند وجود دارند، باشد.

حیدری در ادامه به دیگر برنامه حاشیه‌ای مراسم افتتاحیه جشنواره اشاره کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در مراسم به سوالی پیرامون فرمایشات رهبری درباره سردار سلیمانی که فرمودند «با رفتن سردار سلیمانی به حول و قوه الهی کار او و راه او متوقف نخواهد شد» به این سوال که شما چه کاری انجام می‌دهید تا راه و کار سردار سلیمانی متوقف نشود، پاسخ دادند.

وی تجلیل از سه مستندساز شهرستان را از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای جشنواره عنوان کرد و گفت: به منظور تجلیل از خدمات سه مستندساز شهرستان که در عرصه معرفی شهدا و فرهنگ شهادت فیلم‌های مستندی را تولید کرده‌اند از فاطمه نظام الاسلامی و دو نوجوان مستندساز حسن و حسین سهرابی و همچنین همسر شهید سردار سلگی تحلیل به عمل آمد.

مسئول اکران یازدهمین جشنواره فیلم عمار در نهاوند با بیان اینکه جشنواره تا روز ۱۴ دی ماه ادامه دارد گفت: به منظور نمایش فیلم‌های جشنواره کار اکران فیلم‌ها از سه روز قبل در سطح مساجد شروع شده و هر شب فیلم‌های منتخب اکران که تا  ۱۴ دی‌ماه ادامه خواهد داشت، پخش می‌شود.

وی افزود: علاوه بر مساجد سطح شهر نهاوند، مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرهای برزول،گیان، فیروزان و تعدادی از روستاهای بزرگ نیز فیلم‌های جشنواره را  اکران می‌کنند که البته در این برنامه‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید زیادی صورت گرفته است.

حیدری گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ دی وی دی از فیلم‌های منتخب دوره‌های مختلف جشنواره تهیه و در اختیار مردم قرار گرفته است و علاوه بر آن در فضای مجازی هم برای گروه‌های مختلف اکران  انجام خواهد شد که بخشی از آن به صورت سراسری از طریق دبیرخانه جشنواره با ارسال لینک انجام می‌گیرد.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: سهم مردم نهاوند از فیلم‌های سینمایی چیزی در حد صفر است.

انتهای پیام/3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول