اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراض مسکو به تل‌آویو؛ «اظهارات سفیرمان، موضع روسیه است»

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در انتقاد از اقدام رژیم صهیونیستی در فراخواندن سفیر مسکو در تل‌آویو، اظهارات سفیر را موضع روسیه خواند.

اعتراض مسکو به تل‌آویو؛ «اظهارات سفیرمان، موضع روسیه است»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه به اقدام چهارشنبه هفته گذشته رژیم صهیونیستی در فراخواندن سفیر مسکو در تل‌آویو به وزارت خارجه این رژیم واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه اقدام رژیم صهیونیستی در فراخواندن سفیر مسکو در تل‌آویو را «واکنشی شدید» خواند و از سفیر مسکو دفاع کرد.

به گزارش «نووستی»، اقدام تل‌آویو در فراخواندن «آناتولی ویکتورُف» سفیر روسیه در فلسطین اشغالی بعد از مصاحبه این دیپلمات ارشد روس با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» صورت گرفت.

ویکتورُف در این مصاحبه اعلام کرد، حل نشدن منازعه اسرائیل و فلسطین عامل ثبات زدایی در منطقه خاورمیانه است و نه ایران.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در انتقاد از این اقدام رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «ما از این واکنش شدید به موضوعات مطرح شده در مصاحبه سفیرمان در اسرائیل متعجب شدیم».

این مقام روس ادامه داد: «ما اعتراضمان را به همکاران اسرائیلی‌مان در سطوح مختلف اعلام کرده‌ایم. همه اظهارات مطرح شده سفیر روسیه که در مصاحبه آمده است، مطابق با موضع شناخته شده روسیه در مسائل مربوط به خاورمیانه است».

زاخاروا همچنین اعلام کرد،  روسیه عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و همسایگان عربی را «فرصتی» برای ایجاد کانال‌های جدید تماس‌های متمدنانه مبتنی بر هنجارهای حقوقی بین‌المللی ارزیابی می‌کند.

به گفته او، از نظر روسیه ادامه تقابل و عدم پذیرش گفت‌و‌گو باعث پیچیده تر شدن راه‌حل‌ها برای حل منازعه اعراب و اسرائیل می‌شود.

زاخاروا افزود، طرف روسی همیشه روی این موضوع تاکید داشته که موضوع فلسطین یک مساله محوری در خصوص صلح در خاورمیانه بوده و همچنان هست و بدون حل آن، حصول به یک منطقه پایدار در بلندمدت غیرممکن است.

این مقام روس همچنین گریزی به تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه اشاره و اعلام کرد، روسیه هرگز موضع منفی خود در قبال حملات هوایی اسرائیل به قلمرو سوریه را مخفی نکرده است؛ حملاتی که باعث تشدید بی ثباتی در منطقه می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماتیک روسیه تصریح کرد: «ما علاقه خود را برای ادامه رایزنی‌های مستمر با شرکای اسرائیلی در مسائل مربوط به امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه تایید می‌کنیم و از گفت‌و‌گوی اعتمادساز و سازنده‌ای که بینمان شکل گرفته، قدردانی می‌کنیم. ما همانطور که سفیرمان در مصاحبه اعلام کرد، مصمم به ادامه لحاظ کردن نگرانی‌های امنیتی اسرائیل در تصمیم‌گیری‌هایمان هستیم».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول