اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

دود حرف‌های ضد و نقیض روحانی به چشم مردم می‌رود/ بودجه ۱۴۰۰ برجام دیگری را به کشور تحمیل می‌کند

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه دود حرف‌های ضد و نقیض روحانی به چشم مردم می‌رود، گفت: بودجه ۱۴۰۰ برجام دیگری را به کشور تحمیل می‌کند.

دود حرف‌های ضد و نقیض روحانی به چشم مردم می‌رود/ بودجه ۱۴۰۰ برجام دیگری را به کشور تحمیل می‌کند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت گفت‌وگویی با حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

نمی‌توان روی حرف‌های روحانی حساب باز کرد

- در رابطه با صحبت‌های روحانی در افتتاح پالایشگاه پتروشیمی ایلام، ارومیه و هگمتانه مبنی براین که جنگ اقتصادی به پایان رسید باید بگویم روحانی خودش در مطالبی که بیان می‌کند دقت ندارد و مرتب مسائل متناقض مطرح می‌کند. بنابراین نمی‌توان روی حرف‌های روحانی حساب باز کرد.

- این تناقض را نه‌تنها در صحبت‌های گذشته روحانی بلکه در همین روزها در موضوعات مختلف می‌بینیم.

دود بگومگو و حرف‌های ضدونقیض روحانی به چشم مردم می‌رود

- در بسیاری از امور دولت هماهنگی دیده نمی‌شود و شاهد هستیم که مرتباً اختلافات تصمیمی، کلامی و اجرایی بین دولتمردان ازجمله وزیر جهاد و وزیر صمت، بانک مرکزی و وزارت صمت و وزارت اقتصاد و دیگر متولیان مربوطه بخش اقتصاد وجود دارد.

- دود بگومگو و اختلاف در اجرا و تصمیم‌گیری، عدم هماهنگی و تقسیم کار بین دولتمردان در چشم مردم می‌رود. 

- در حالی که عمده ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی در کشور از جیب مردم پرداخت شده، اما آنچه که هیچ اثری در واردات و توزیع نهاده‌ها برای دامداری‌ها و مرغداری‌ها نداشته، همین ارز است. به همین دلیل رئیس جمهور باید پاسخ بدهد. 

- تا مهرماه سال جاری ۴.۲ میلیارد دلار را وزیر جهاد و وزیر صمت برای واردات نهاده‌های دامی به قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداخت کردند. بنابراین روحانی پاسخ دهد که عدد بزرگ ۴/۲ دهم میلیارد دلار ضربدر قیمت ارز آزاد، چه شده و باید بگوید این مبلغ را چه کردند؟ در جیب چه کسانی رفته و از جیب چه کسانی در آمده است؟ 

روحانی‌ با لایحه بودجه ۱۴۰۰ برجام دیگری را به کشور تحمیل می‌کند  

- روحانی سال ۹۲ برای اینکه بتواند برجام را در افکار عمومی جا بیندازد اعلام کرد که خزانه کشور ما خالی است و سپس گفت که ما روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت هم نمی‌توانیم صادر کنیم. آن زمان به نحوی خبرسازی کرد که زمینه پذیرش برجام را فراهم کرد.

- روحانی اکنون هم می‌خواهد همین کار را انجام دهد. او می‌خواهد با لایحه‌ای که به عنوان لایحه بودجه به مجلس ارائه داده، برجام دیگری را به کشور تحمیل کند. 

- خودشان می‌دانند امکان صادرات و فروش روزانه ۲ میلیون بشکه نفت وجود ندارد اما این عدد را در بودجه می‌گذارند تا به زغم باطل خودشان مجدد برجام دیگری را به ارمغان بیاورند و برای کشور زمینه‌سازی کنند.

- مجلس و کمیسیون تلفیق اکنون مسئولیت خطیری دارند تا بودجه سال ۱۴۰۰ را به نحوی تبیین کنند که راه نفوذ بدخواهان ملت ایران بسته شود و چنین اتفاقی نیفتد.

 


به گزارش خبرنگار گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰ با انتقادهای فراوانی از سوی صاحب‌نظران و اقتصاددانان مواجه شده است. 

سید محسن دهنوی، نائب رئیس اول کمیسیون تلفیق با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیازمند اصلاحات جدی و عمیق است، گفت: بودجه‌ای که دولت تدوین کرده، نه فقط «بودجه مذاکره» بلکه «بودجه مذاکره از موضع ضعف» است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز برآورد فروش ۲/۳میلیون بشکه‌ نفت را خوش‌بینی افراطی دانست.

همچنین سیداحسان خاندوزی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ پیام ضعف مخابره می‌کند گفته است: در نیم قرن گذشته اقتصاد ایران، اینکه کسری تراز عملیاتی بودجه ۳۵ تا ۴۶ درصد کل بودجه باشد، کم سابقه است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفته است: بودجه سال آینده بیش از ۲ برابر عملکرد سال ۱۳۹۹ و بسیار دور از واقعیت است، و این یعنی چنین چیزی اتفاق  نمی‌افتد.

در همین رابطه نمایندگان مجلس در آذرماه طرح اصلاح ساختار بودجه را به تصویب رساندند که شامل ۱۳ بند می‌شود که بررسی آن نشان می‌دهد اعمال آنها در لایحه باعث تغییر شاکله بودجه نخواهد شد. از امروز (شنبه، ۶ دی ۱۳۹۹) نیز جلسات کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس آغاز شده است؛ کمیسیونی که نقش اصلی را در تغییر و اصلاح بودجه برعهده خواهد داشت. 

حسین پیشقدم، رئیس امور مجلس سازمان برنامه و بودجه در این رابطه گفت: براساس مصوبه مجلس در بودجه سال آینده بخش‌هایی از بودجه که قابلیت اصلاح دارد، اصلاح خواهد شد اما شاکله اصلی بودجه تغییر نمی‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول