اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

برخوردقاطع با متهمان بین‌المللی در دستورکار پلیس ایران و ترکیه

رئیس پلیس بین الملل ناجا در نشست ویدئو کنفرانسی با رئیس اینترپل ترکیه بر ارتقای سطح همکاری‌های مشترک و لزوم برخورد قاطع با متهمان بین المللی تاکید کرد.

برخوردقاطع با متهمان بین‌المللی در دستورکار پلیس ایران و ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس،سردار "هادی شیرزاد"رئیس پلیس بین الملل ناجا با "لطفی چیچک"رئیس اینترپل ترکیه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور افسران رابط پلیس‌های دو کشور گفت‌و گو کردند.

سردار شیرزاد در ابتدای دیدار ویدئو کنفرانسی، ضمن اشاره به همسایگی جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه اظهار داشت: روابط میان پلیس جمهوری اسلامی ایران و پلیس ترکیه حسنه است و طی سال های اخیر شاهد تعاملات پلیسی مطلوبی میان دو کشور بوده ایم.

وی افزود: پلیس بین الملل ناجا، با اقتدار، هوشمندی و حرفه ای گرایی به دنبال انجام مأموریت های محوله و توسعه روابط پلیسی دیپلماسی برای برخورد قاطعانه با متهمان بین‌المللی است.

سردار " شیرزاد" ادامه داد: امروز با تهدیدات و آسیب های مختلفی مواجه هستیم و یکی از راهکارهای عبور از مشکلات و معضلات، تقویت تعاملات و همکاری‌های مشترک است و در این میان جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکیه همکاری‌های مشترکی در حوزه پلیسی و انتظامی دارد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت تعاملات میان دو کشور ادامه داد: برخورد با جرایم سازمان یافته، مقابله با قاچاق کالا، مبارزه با مواد مخدر، مقابله با گروهک های تروریستی و قاچاق انسان می‌تواند محور فعالیت های مشترک دو کشور ایران و ترکیه باشد.

 در ادامه این گفت‌وگو رئیس اینترپل ترکیه با اشاره به مرز مشترک دو کشور خاطر نشان کرد: پلیس ترکیه نیز خواهان برخورد با متهمان بین المللی بوده و در این راستا آماده هرگونه همکاری با پلیس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی ضمن اشاره به ضرورت شناخت محورهای مشترک با هدف برخورد قاطعانه با متهمان بین‌المللی اظهار داشت: تقویت همکاری‌ها در راستای مبارزه با جرایم سازمان یافته می‌تواند بستری مناسب برای استرداد متهمان تحت تعقیب بین المللی هر دو کشور باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول