اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پویش اهدای خون از یلدا تا نوروز در خراسان رضوی

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از اجرای پویش اهدای خون از یلدا تا نوروز در استان خبر داد و اظهار کرد: این پویش به منظور جلوگیری از کاهش ذخایر خونی و فرآورده ها، به ویژه پلاکت و پلاسما که دارای طول عمر کوتاه مدت است برگزار می شود.

پویش اهدای خون از یلدا تا نوروز در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، مجید عبداللهی با بیان اینکه همه ساله در فصل زمستان تامین خون برای مراکز درمانی یکی از دغدغه های اصلی است که با همراهی و همدلی اهداکنندگان، تاکنون مشکلی برای تامین خون پیش نیامده است، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از کاهش ذخایر خونی و فرآورده ها، به ویژه پلاکت و پلاسما که دارای طول عمر کوتاه مدت می باشد ، پویش "اهدای خون از یلدا تا نوروز" برنامه ریزی شده است.

 وی با اشاره به فراگیری بیماری "کووید 19 " و کاهش 12 درصدی آمار مراجعه کنندگان و کاهش 11 درصدی اهداکنندگان خون در هشت ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت 50 هزار و 79 نفر اهداکننده مستمر و 23 هزار و 183 نفر اهداکننده با سابقه و 12 هزار و 958 نفر اهداکننده بار اول به این مرکز مراجعه کرده و خون اهداکردند که از این تعداد 5 هزار و 243 نفر خانم و 81 هزار و 14 نفر آقا بوده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه این سازمان تامین خون 61 مرکز درمانی و بیمارستان در سطح استان را بر عهده دارد،  از همه ی مردم مومن و ایثارگر خواست با توجه به در پیش بودن ایام سرد سال ، همچنان به یاری این مر کز عام المنفعه بشتابند.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول