اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تاکید استاندار بر ارتقاء جایگاه بانوان در آذربایجان‌شرقی/افتتاح مرکز ماده 16 بانوان در تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تمرکز دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مدنی و مراکز پژوهشی استان برای ارتقاء جایگاه بانوان در استان از افتتاح مرکز ماده 16 بانوان در تبریز در هفته‌های پیش رو خبر داد.

تاکید استاندار بر ارتقاء جایگاه بانوان در آذربایجان‌شرقی/افتتاح مرکز ماده 16 بانوان در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور مجازی، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: کارهای بسیار مهمی در استان آذربایجان‌شرقی برای ارتقاء جایگاه بانوان و اجرای سیاست‌های ابلاغی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری انجام گرفته است.

وی افزود: در آذربایجان‌شرقی آنچه که شایسته و بایسته توجه به بانوان است، معطوف آموزش، پژوهش و عمل بوده و همه اقدامات بر اساس تعامل مثبت دستگاه‌های اجرائی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی است.

پورمحمدی اذعان داشت: در ارتقا جایگاه بانوان ایجاد بسترهای مشارکت و درآمد برای بانوان بسیار مهم است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد:  تبریز شهر اولین‌هاست و ما سعی داریم کارهای اولین بودن را همچنان ادامه ‌دهیم، در هفته‌های پیش رو کمپ ماده 16 بانوان را افتتاح خواهیم کرد تا تبریزی که شهر بدون گداست، بدون معتاد متجاهر نیز باشد.

این مسوول ادامه داد: موسسات خیره‌ای مثل صبح روشن و بانوان متولی امور خانواده سازماندهی و ساماندهی‌های مطلوبی را در جهت تولید و توزیع مواد غذایی و تامین راه‌های معیشت زنان سرپرست خانوار انجام می‌دهند تا این بانوان زندگی خود را به‌خوبی بچرخانند.

وی تصریح کرد: در مجموع مسیر درستی انتخاب شده و اگر حمایت‌های مادی و معنوی به شکل مناسبی صورت گیرد، خواهیم توانست جایگاه بانوان را به منزلتی که شایسته و بایسته آنهاست ارتقا دهیم.

پورمحمدی با اشاره به تاکید معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بر تکمیل اطلاعات سامانه رصد و پایش سند ارتقاء جایگاه خانواده خطاب به معصومه ابتکار، اعلام کرد: بحث برنامه‌محوری دولت در حوزه بانوان و توانمندسازی و تاب‌آوری خانواده‌ها با قبول مسوولیت شما ایجاد شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: پایش و رصد برنامه‌ها و اقدامات حوزه امور بانوان در ارتقاء جایگاه این قشر بسیار موثر خواهد بود و ما اولین استانی خواهیم بود که در این سامانه ورود یافته و اطلاعات را تکمیل خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، در این جلسه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به ارائه گزارش طرح‌ها و پروژه‌های مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و استانداری آذربایجان‌شرقی پرداخت که تدوین و تصویب سند همکاری اساتید دانشگاه تبریز و جامعه شناسان، احصاء شاخص‌های ارتقاء وضعیت زنان و خانواده از جمله آنها بود.‌

رقیه صادقزاده همچنین از توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان داروئی، سازماندهی مشاغل خرد و خانگی از طریق حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های زنان و تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی، آموزش مهارت‌های گفت‌وگو و ارتباط موثر دانش‌آموزان با همسالان، خانواده مدرسه و جامعه و طرح توانمندسازی زنان و دختران عشایری یاد کرد.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول