اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برگزاری جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در ملایر

مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: جشن ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در آینده‌ای نزدیک در شهرستان ملایر برگزار خواهد شد.

برگزاری جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر محمدرضا بشری بعد از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه ملایر ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، به اهمیت تاسیس نهضت سوادآموزی در سال ۵۸ توسط امام(ره) و نقش آن در باسواد کردن عموم جامعه اشاره کرد و افزود: در جامعه امروزی دانش و سواد عامل پیشرفت همه‌جانبه یک کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادگونه‌ای که در عرصه سوادآموزی صورت گرفته است افزود: حاصل چهل ساله این نهضت مقدس در شهرستان ملایر افزایش درصد باسوادی است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه جشن ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در آینده‌ای نزدیک در شهرستان برگزار خواهد شد، خواستار همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با امر سوادآموزی در زمینه های جذب و شناسایی افراد محروم از نعمت سواد شد.

امام جمعه شهرستان ملایر نیز طی سخنانی ضمن تبریک ایام هفته سوادآموزی از تلاش مطلوب حوزه سوادآموزی و آموزش‌دهندگان در عرصه های مختلف تشکر و قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری با بیان اینکه نهضت سوادآموزی یادگار امام راحل بوده و نقش بسزایی در گسترش و آموزش بی‌سوادان به عهده داشته است، افزود: ریشه‌کن شدن بی‌سوادی نیازمند عزم جدی است و لازم است مسئولان برای تحقق این مهم با آموزش و پرورش همکاری کنند.

وی با بیان اینکه استفاده درست از سواد و دانش از باسوادی مهم‌تر است افزود: آنچه امروز آرامش جهان را دچار تزلزل کرده، استفاده نادرست بشر از دانش و سواد در مسیر غلط است.

کارشناس نهضت سوادآموزی شهرستان ملایر نیز با اشاره به اینکه نرخ باسوادی شرستان ملایر حدود ۹۷ درصد است اظهار کرد: طبق آمار میانگین نرخ باسوادی شهرستان ملایر در استان بالا بوده و میانگین استان نیز از میانگین کشوری بالاتر است.

حمید سرمیلی با اشاره به اینکه ثبت نام دوره‌های سوادآموزی امسال از آبان‌ماه شروع شده و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد تصریح کرد: سهمیه شهرستان در این زمینه ۷۰۰ نفر است که تا کنون ۵۰۰ نفر از این تعداد محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه ۳۸ نفر آموزش‌دهنده با نهضت سوادآموزی شهرستان همکاری دارند گفت: دوره‌های نهضت سوادآموزی شامل دوره نهضت سوادآموزی معادل سوم ابتدایی، دوره انتقال معادل ششم ابتدایی و دوره تحکیم است.

کارشناس نهضت سوادآموزی شهرستان ملایر گفت: دوره‌های آموزشی نهضت سوادآموزی پنج تا هفت ماه دوره انتقال ۶ تا ۸ ماه و دوره تحکیم نیز دو ماهه است.

وی با بیان اینکه معیار آموزشی ما افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله هستند گفت: بعد از ثبت نام مشخص می‌شود تعدادی از افراد دارای مدرک هستند که بعد از ورود به سیستم این افراد از آمار سوادآموزان حذف می‌شوند.

سرمیلی با اشاره به اینکه این افراد کم‌سواد بوده و مد نظر ما افراد بی سواد یا افرادی که  هیچ مدرکی ندارند هستند گفت: با توجه به شیوع کرونا در صورت امکان آموزش‌ها به صورت مجازی است، آموزش‌هایی که به صوت حضوری است به صورت فرد به فرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 89013/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول