اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تفاهم‌نامه توسعه دوچرخه‌سواری در شهرهای کشور بسته شد

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه توسعه ورزش همگانی و دوچرخه‌سواری در شهرهای کشور گفت: مشکلات زیرساختی در توسعه رشته دوچرخه‌سواری در استان سمنان وجود دارد که باید رفع شود.

تفاهم‌نامه توسعه دوچرخه‌سواری در شهرهای کشور بسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، خسرو قمری عصر امروز در دیدار با استاندار سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین فدراسیون دوچرخه‌سواری و فدراسیون ورزش‌های همگانی جمهوری اسلامی ایران با معاونت توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور منعقد شده، وزارت کشور دستورالعملی برای توسعه ورزش همگانی و دوچرخه‌سواری به کلان‌شهرها و شهرداری‌های سراسر کشور ابلاغ کرده است.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: انتظار آن است که شهرداری‌های استان سمنان با ابلاغ تفاهم‌نامه مذکور برای ترویج و فرهنگ‌سازی دوچرخه‌سواری گام بردارند.

قمری افزود: استاندار سمنان در صورت صلاحدید در نشست‌های تخصصی با شهرداری‌ها، در ارتباط با توجه به امر دوچرخه‌سواری و رفع مشکلات زیرساختی در این بخش یادآوری‌های لازم را به شهرداری‌ها داشته باشد.

وی بیان کرد: ترویج دوچرخه‌سواری علاوه بر سلامتی شهروندان در رفع مشکلات ترافیکی در کلان‌شهرهای کشور بسیار تأثیرگذار است.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری تأکید کرد: از مسؤولان ارشد استان سمنان انتظار داریم در راه‌اندازی پیست دوچرخه‌سواری رشته بی. ام. ایکس پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

قمری گفت: باتوجه به المپیکی شدن این رشته ورزشی، با رفع مشکلات زیرساختی می‌توان برای قهرمان‌پروری در استان قدم‌های جدی برداشت.


ظرفیت مناسب سمنان در رشته دوچرخه‌سواری

مصطفی مرادی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان نیز اظهار کرد: شاید در ارتباط با رویکردهای قهرمانی در رشته ورزشی دوچرخه‌سواری در سال‌های گذشته در استان توفیقات خوبی حاصل نشد؛ اما استان سمنان ظرفیت بسیار خوبی در بحث توسعه این رشته ورزشی دارد.

وی افزود: در ارتباط با استعدادیابی در رده سنی پایه برای قهرمان‌پروری در رشته ورزشی دوچرخه‌سواری اقدامات خوبی انجام شد که امیدواریم این رویه با تلاش مضاعف ادامه یابد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان عنوان کرد: ظرفیت استان سمنان در دو بخش جاده و بی.ام.ایکس در رشته ورزشی دوچرخه‌سواری قابل‌توجه است که امیدواریم با رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه روزافزون این رشته ورزشی برای رشد و شکوفایی استعداد قهرمانان دیارمان گام برداریم.

مرادی تأکید کرد: مسؤولان ارشد استان سمنان به‌ویژه استاندار و معاونان ایشان همواره در بحث توسعه ورزش قهرمانی و همگانی پای‌کار هستند و از تلاش‌های همه‌جانبه این عزیزان قدردانی می‌شود.

به گزارش فارس، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران به‌منظور شرکت در انتخابات هیأت دوچرخه‌سواری استان سمنان  در قالب سفر یک‌روزه امروز به استان سفر کرد.

«علی‌محمد ترحمی» با پایان برگزاری انتخابات هیأت دوچرخه‌سواری استان سمنان، به‌عنوان رئیس هیأت این رشته ورزشی به مدت چهار سال انتخاب شد.

انتهای پیام/74007/ز/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول