اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تشکیل شورای عالی قرآن در استان فارس

نماینده ولی‌فقیه در فارس از تشکیل شورای عالی قرآن تحت شورای فرهنگ عمومی استان فارس خبر داد و افزود: از ایجاد و سامان یافتن شورای عالی قرآن حمایت می‌کنم و سازوکار و ساختار آن در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی فارس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تشکیل شورای عالی قرآن در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکصد و پانزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی فارس با سه رویکرد تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، خانواده متعالی و ارتقای سیستم صوتی شهری در راستای آگاهی‌بخشی در شهر و پدافند غیرعامل به صورت مجازی، امروز به میزبانی دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.

در این جلسه، آیت الله لطف‌الله دژکام ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و تهنیت زادروز حضرت عیسی مسیح(ع)، بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی با دیدگاه هماهنگ‌سازی و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در سراسر استان و به ویژه شیراز سومین حرم اهل‌بیت(ع)، رویکرد جدیدی را در پیش روی همگان باز کرده است تا با سازماندهی، ساماندهی و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های فرهنگی، مؤثرتر از گذشته بتواند در ساحت فرهنگی استان فارس تاثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس، با شیوه‌ای که در استان فارس انجام شد، نه تنها همه کنشگران فرهنگی سراسر استان را درگیر کرد و تحسین همگان را برانگیخت بلکه امید داریم این شیوه یک الگوی موفق کشوری باشد و بتوانیم همه دیدگاه‌ها را در آن بگنجانیم و تا بیشینه همسویی فرهنگی و تحقق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برسیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: طرح خانواده متعالی نیز پس از بررسی‌ها، اکنون برنامه‌ای روشن و پویا است که از دیدگاه بنده، جایگاه همه سازمان‌ها در این برنامه به درستی چینش شده است.

آیت الله دژکام از تشکیل شورای عالی قرآن استان فارس تحت شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و افزود: از ایجاد و سامان یافتن شورای عالی قرآن حمایت می‌کنم و سازوکار و ساختار آن، دستور کار جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی استان خواهد بود.

 امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: امیدواریم با همسوسازی تشکل‌های قرآنی در راستای جامعه‌سازی قرآنی و با هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری، شاهد یک تحول جدی در فعالیت های قرآنی باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: ساماندهی تبلیغات شهری نیز در راستای برطرف شدن نگرانی‌های کنشگران فرهنگی، اجتماعی و هنری باید در دستور کار جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی باشد و هم اکنون دغدغه جدی فرهنگی و اجتماعی در این زمینه وجود دارد.

آیت الله دژکام گفت: طرح ایجاد برند شهری با پیگیری شهرداری شیراز نیز در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار می گیرد و امیدواریم روی این طرح، کارشناسی جدی انجام شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول