اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

افتتاح مجتمع مسجد و کلیسا با یادبود قرآن و انجیل در چچن

نخستین مجتمع عبادی متشکل از مسجد و کلیسا با حضور مقامات روسی و چچنی در گروزنی، پایتخت چچن افتتاح شد.

افتتاح مجتمع مسجد و کلیسا با یادبود قرآن و انجیل در چچن

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری الوفد، نخستین مجتمع عبادی متشکل از مسجد و کلیسا با حضور مقامات روسی و چچنی در گروزنی، پایتخت چچن افتتاح شد.

این مجتمع با حضور ویکتور زولوتوف، رئیس گارد ملی روسیه و رمضان قدیراف، رئیس‌جمهور چچن در قلمرو تیپ عملیاتی ۴۶ روسیه در گروزنی افتتاح شد.

این مجتمع عبادی متشکل از یک کلیسا است که امیر «دانیال» (از امیران روسیه در مسکو) نامیده شده و مسجد نیز «موولید وسایتوف» (از قهرمانان اتحاد جماهیر شوروی) نام گرفته است.

در بخش مرکزی مجتمع نیز نشان یادبودی قرار گرفته که بر آن آیاتی از قرآن و انجیل حک شده است.

ویکتور زولوتف طی سخنانی در این مراسم گفت: روسیه سرزمینی است که از ارزش‌های سنتی حمایت کرده و مؤسسات دینی نیز از حمایت اطمینان بخش این کشور برخوردارند.

رئیس گارد ملی روسیه افزود: افتتاح نخستین مجتمع عبادی نماد تعامل میان اعتقادات دینی و جهانی است و این تعامل در گذشته و حال حاضر روسیه نیز وجود داشته و تعاملی جدایی ناشدنی است.

رمضان قدیراف نیز اظهار کرد: افتتاح این مجتمع وحدت دو دین اسلام و مسیحیت و همبستگی ملت‌های روسیه با ملیت‌های متعدد را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهور چچن با اشاره به اهمیت تاریخی ساخت نخستین مجتمع عبادی در چچن با هدف اتحاد کلیسای ارتودکس و مسجد تصریح کرد: اسلام و مسیحیت به عشق و احترام دعوت می‌کنند و هیچ کس نمی‌تواند در میان ما حس تنفر ایجاد کند.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول