اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تاثیر معنادار پروژه‌های قرارگاه خاتم در معیشت مردم/غفلت تاریخی در تقویت زیرساخت‌های گلستان شده است

استاندار گلستان گفت: در تقویت زیرساخت‌های استان گلستان یک غفلت تاریخی شده است و به همت قرارگاه خاتم تاثیر معنادار در زندگی و معیشت مردم ایجاد خواهد شد.

تاثیر معنادار پروژه‌های قرارگاه خاتم در معیشت مردم/غفلت تاریخی در تقویت زیرساخت‌های گلستان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس صبح امروز در نشست تخصصی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) که در راستای پیگیری تفاهم‌نامه‌های پروژه‌های استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای زهکشی استان گلستان هزینه شده است و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تسریع در اجرای این پروژه تزریق اعتبار شد.

وی اجرای زهکشی را در حوزه زیرساختی بخش کشاورزی بااهمیت خواند و تصریح کرد: زهکشی از منظر جلوگیری از سیل و بهره‌وری زمین‌های کشاورزی اثرگذار است.

استاندار گلستان افزود: ۳ هزار هکتار زهکشی قبل از انقلاب در این منطقه شده بود و در سال ۱۳۹۲ به بعد ۲۸۰ هزار هکتار اراضی برای زهکشی مدنظر قرار گرفت که امیدواریم تا پایان دولت ۵۰ درصد آن به اتمام برسد.

حق‌شناس با بیان اینکه در سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم گام بلندی برای اتمام پروژه‌های باقی مانده و جدید برداشته می‌شود، گفت: استان گلستان عقب ماندگی تاریخی در تعداد تخت‌های سرانه و پایین‌تر از میانگین کشوری داشت.

وی با بیان اینکه پنج بیمارستان با ظرفیت یک‌هزار تخت در حال ساخت است، ابراز کرد: با تفاهم نامه ای که در گرگان و گنبدکاووس با قرارگاه خاتم منعقد شده اتفاقات خوبی در حوزه به بهداشت و درمان اتفاق خواهد افتاد.

استاندار گلستان با بیان اینکه پیشرفت خوبی در پروژه بزرگ شهرداری گرگان وجود دارد از اجرای طرح‌های کنارگذر، راه آهن، ۶ هزار هکتار فاز دوم سایت میگو که ۴ هزار هکتار آن بهره‌برداری شده است از جمله ۲۳ پروژه ای است که استان با قرارگاه خاتم در تفاهم قبلی امضاء کرد.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه هیچ تردیدی از سمت قرارگاه خاتم و استان گلستان در انجام پروژه‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: باید فرمولی پیدا کنیم تا سریع‌تر پروژه‌های تفاهم شده به نتیجه برسد تا در ذهن مردم این مسئله شکل نگیرد که پروژه‌ها در حد کلنگ‌زنی باقی می‌ماند.

وی از اجرای پروژه شیلات و میگو با همکاری قرارگاه خاتم در استان خبر داد و گفت: پروژه میگو بسیار جذاب است و حداکثر تا دو سال اصل پول برمی‌گردد در زمینه بیمارستان و میگو طی یک الی دو ماه آینده با قرارگاه به جمع‌بندی خواهیم رسید.

استاندار گلستان گفت: وقتی کار بزرگ باشد متناسب با آن مشکلات نیز بزرگ خواهد بود اما به این معنا نیست که این مشکلات قابل حل نیستند.

حق شناس بیان کرد: تفاهم نامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای ساخت دو بیمارستان شده است، در این زمینه دارایی که دانشگاه علوم پزشکی استان دارد به عنوان پیش پرداخت برای آغاز این پروژه‌ها استفاده می‌شود.

وی روند اجرای زهکشی در استان را مثبت خواند و گفت: پیشرفت این پروژه حتی از موعد زمانبندی جلوتر است، منابع مالی 300 میلیارد تومانی جدید نیز تزریق شده تا روند کار سرعت بیشتری به خود بگیرد.

انتهای پیام/83001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول