اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فعالیت 26 واحد پرورش مرغ تخمگذار در کرمانشاه/ به‌زودی قیمت تخم‌مرغ کاهش می‌یابد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان مصرف سالانه تخم‌مرغ در استان را ۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: استان دارای ۲۶ واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت تولید سالانه ۱۲ هزار تن است.

فعالیت 26 واحد پرورش مرغ تخمگذار در کرمانشاه/ به‌زودی قیمت تخم‌مرغ کاهش می‌یابد

بهرام خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش قیمت تخم‌مرغ، اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای ۲۶ واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار قطعه است.

وی میزان تولید سالانه تخم‌مرغ در استان را ۱۲ هزار تن اعلام کرد و افزود: مصرف استان در سال ۲۰ هزار تن است که درصدد هستیم میزان تولید امسال استان را به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن افزایش دهیم، البته این کسری را از استان‌های پرتولید وارد می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان برنامه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در واحدهای تخم‌گذار دارد تا ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۰ سه تا چهار تن از ظرفیت تولیدی را تامین تا تامین کنند نیاز استان باشیم.

وی افزود: نحوه تامین نهاده‌های دامی، صادرات، سرد شدن هوا و افزایش میزان تقاضا از مهمترین دلایل افزایش قیمت تخم‌مرغ است که با اقدامات صورت گرفته به زودی قیمت آن کاهش خواهد یافت.

توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب

خانی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی با هماهنگی اتحادیه مرغ تخمگذار استان و واحدهای تولیدی که در حال حاضر هم در تولید تخم مرغ و هم  پرورش‌دهنده هستند برای تامین تخم مرغ مورد نیاز بر مبنای قیمت مصوب همکاری‌های دارند.

وی تصریح کرد: جلساتی را هم با سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیر سازمان تعاونی روستایی داشته‌ایم که مکانی در اختیار این واحدها قرار دهند تا عرضه مستقیم تولید را با رعایت قیمت مصوب داشته باشند و همچنین اکثر نهاده‌ها مورد نیاز برای واحدهای مرغ تخمگذار تامین شده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول