اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۲۰۵ هزار مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی/ تسریع در واگذاری سهام شستا به بازنشستگان

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۲۰۵ هزار بازنشسته و مستمری بگیر، تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند.

۲۰۵ هزار مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی  آذربایجان‌شرقی/ تسریع در واگذاری سهام شستا به بازنشستگان

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر سمساری  امروز جلسه هم‌اندیشی اعضای هیات مدیران کانون بازنشستگان با بیان اینکه شفافیت و پاسخگویی از مهم‌ترین رویکردهای اداره‌کل تامین اجتماعی استان در ارائه خدمات است، اظهار داشت: بالغ بر ۲۰۵ هزار بازنشسته و مستمری بگیر در استان تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق از مردادماه سال‌جاری عملیاتی شده است، افزود: به طور جد پیگیر مطالبات جامعه بازنشستگی از مراجع ذی‌ربط در راستای ارتقای معیشت آنها هستیم.

سمساری با تاکید بر ضرورت تکریم مخاطبین و روان‌سازی امور، توسعه خدمات غیرحضوری در حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران از جمله مشاهده احکام بازنشستگی، دریافت فیش حقوقی، دریافت گواهی کسر اقساط، کنترل افراد تبعی و ... را موجب کاهش مراجعات حضوری دانست که ضمن تکریم مراجعین، موجب تسریع امور شده است.

کریم صادق‌زاده تبریزی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تبریز نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تعامل اداره‌کل و شعب تابعه در راستای تسهیل امور بازنشستگان و مستمری بگیران، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را مورد توجه قرار داده و گفت: خوشبختانه این طرح پس از سال‌ها مطالبه و پیگیری به مرحله اجرا رسید و لیکن دارای چالش‌هایی از جمله عدم تکافوی افزایش‌های اعمال شده متناسب با تورم و نیز عدم احتساب سنوات ارفاقی در اعمال متناسب‌سازی است.‌

وی با اشاره به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، افزایش حقوق سالانه متناسب با نرخ تورم را یکی از مطالبات جامعه بازنشستگی دانسته و تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با توجه به شرایط تورمی، شکاف زیادی بین دریافتی و مخارج بازنشستگان ایجاد شده است که انتظار می‌رود در جهت حفظ و ارتقای سطح معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران، تدابیر جدی اتخاذ و عملیاتی شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تبریز، واگذاری بخشی از سهام شرکت شستا به بازنشستگان را اقدامی موثر در راستای توانمندسازی بازنشستگان اعلام و بیان داشت: با توجه به اعلام این موضوع از جانب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار تسریع آن هستیم.

صادق‌زاده تبریزی با تاکید بر رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی در مدیریت کلان سازمان، توجه به معیشت بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی همسان با سایر صندوق‌های بازنشستگی را از جمله مطالبات اساسی جامعه بازنشستگی عنوان داشت.

در این نشست هم‌اندیشی، اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تبریز ضمن بیان مشکلات و چالش‌های پیش رو، پیشنهادات خود برای اصلاح و بهبود فرآیندها را ارائه نمودن جلسه هم‌اندیشی اعضای هیات مدیران کانون بازنشستگان با حضور مدیر کل تامین اجتماعی استان برگزار شد. 

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول