اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

رئیس فدراسیون کوهنوردی: ارتفاع برف پس از ریزش بهمن 15 متر شده/ هنوز 2 کوهنورد مفقودند

رئیس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به جست‌وجوها در ارتفات تهران گفت: ارتفاع برف پس از ریزش بهمن در دارآباد حدود 15 متر شده است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی: ارتفاع برف پس از ریزش بهمن 15 متر شده/ هنوز 2 کوهنورد مفقودند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رضا زارعی در خصوص آخرین وضعیت جستجوها برای یافتن پیکر کوهنوردان در ارتفاعات تهران اظهار داشت: این حوادث بسیار دردناک بود.طبق آماری که هلال احمر اعلام کرده تاکنون 11 نفر جان خود را از دست داده‌اند و پیکر دو نفر نیز در زیر بهمن در دارآباد هنوز پیدا نشده است.

وی در مورد اینکه آیا می‌توان امروز به آنها دسترسی پیدا کرد، گفت: حجم برف پس از ریزش بهمن بسیار زیاد شده و حدود 15 متر است. با توجه به تابش آفتاب احتمال ریزش مجدد بهمن وجود دارد و در این شرایط جان امدادگران هم مهم است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی عنوان کرد: در روز جمعه با توجه به تماس‌هایی که خانواده‌ها با هلال احمر گرفته بودند، آمار مفقودین خیلی بالا بود، اما خیلی از آنها به خانه بازگشتند.  همانطور که گفتم فعلا آمار فوتی‌ها 11 نفر است. یک نفر هم در ایستگاه 5 دچار مشکل شده بود که در بیمارستان فوت کرد که شاید آن هم به این آمار اضافه شود.

زارعی در مورد اینکه قبلا حوادث اینچنینی در ارتفاعات تهران داشتیم یا خیر، عنوان کرد: چند سال قبل در توچال 15 نفر فوت کردند، اما با توجه به حضور امداد و نجات، پیشگیری از حوادث بسیار خوب شکل گرفته، اما بی توجهی‌ برخی افراد به هشدارها باعث بروز این مشکلات می‌شود.

وی که با رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد،در مورد اینکه گفته می‌شود، تله کابین توچال در روز جمعه خاموش بوده است، اظهار داشت: با توجه به باد شدیدی که می‌وزید احتمال داشت کابین‌ها با دکل‌ها برخورد کرده و حادثه آفرین شوند. هرچند اگر مدیریت خوبی در بحث تله کابین نمی‌شد، احتمال داشت تلفات بیشتر هم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول