اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

فراخوان رقابت عروسک‌های ایرانی/ تعویق در برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی

دبیرخانه‌ ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از تولیدکنندگان و طراحان عروسک‌های ایرانی دعوت کرد تا جدیدترین تولیدات خود را برای داوری معرفی کنند.

فراخوان رقابت عروسک‌های ایرانی/ تعویق در برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی

   حامد قدیانی: به‌گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، دبیرخانه‌ ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از تولیدکنندگان و طراحان عروسک‌های ایرانی دعوت کرد تا جدیدترین تولیدات خود را برای داوری معرفی کنند. طراحی شخصیت‌های عروسکی براساس قوانین و مقررات شورای نظارت بر اسباب‌بازی، قابلیت تولید با شمارگان بالا، سهولت در تهیه و به صرفه بودن مواد اولیه از شرایط شرکت در این رویداد اعلام شده است.
بر اساس این فراخوان، عروسک‌ها در مرحله اول به‌صورت ارسال عکس در تارنمای جشنواره مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تأیید اولیه در مرحله دوم، از سوی عروسک‌سازان برای داوری نهایی ارسال می‌شود.
هم‌چنین بارگزاری تصویرها و تکمیل پروفایل با مراجعه به تارنمای ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به نشانی irantoyfestival.ir در بخش رقابتی از دیگر مقررات این فراخوان است.
در همین‌ حال مهلت تکمیل پروفایل و بارگذاری مشخصات عروسک‌ها از سوی طراحان و تولیدکنندگان تا ۲۰ دی ۱۳۹۹ و زمان داوری اولیه هیات انتخاب ۲۰ تا ۲۵  همین ماه اعلام شده است.
هم‌چنین صاحبان آثار پذیرفته‌شده باید تا پایان دی اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند و داوری نهایی این دوره اول بهمن ۱۳۹۹ انجام می‌گیرد.
لازم به یادآوری است داوری بخش رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی «ویژه عروسک‌های ایرانی» بر اساس محصولات تولید شده‌ از مهر سال ۱۳۹۸ تا دی ۱۳۹۹ که درجشنواره‌های قبل شرکت نکرده باشد، صورت می‌گیرد.
ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه، به‌صورت مجازی و فرآیندی در چند مرحله به‌شکل گام به گام برگزار ‌می‌شود.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

این رویداد بین‌المللی قرار بود اسفند ۱۳۹۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شود که شیوع بیماری کرونا برگزاری آن را به سال آینده موکول کرد.
این در حالی است که جشنواره دوازدهم با استقبال گسترده انیماتورهای ایرانی و خارجی روبرو شده است، به‌ نحوی در مجموع بیش از ۱۶۰۰ اثر پویانمایی از ایران و ۸۴ کشور جهان در اختیار دبیرخانه دائمی این رویداد قرار گرفت که از این میان ۵۵۰ اثر به هنرمندان ایرانی و ۱۰۶۰ اثر به هنرمندان خارجی اختصاص داشت.
دبیرخانه جشنواره در همین حال درباره‌ تعویق این رویداد هنری چنین توضیح داده است: «با توجه به تجربه‌های نه‌چندان موفق برگزاری مجازی رویدادهای سینمایی در جهان، اهمیت رعایت حق مولف و قانون کپی‌رایت از سوی کانون و درعین حال توجه به استانداردهای نمایش فیلم، از برگزاری جشنواره به‌صورت مجازی خودداری و تلاش می‌کنیم این جشنواره را در سال ۱۴۰۰ برگزار کنیم.»
این دبیرخانه همچنین یادآور شده است که مجموعه‌ای از بهترین فیلم‌های پویانمایی سراسر جهان جهت نمایش در اختیار جشنواره دوسالانه پویانمایی کانون قرار گرفته است ضمن این‌که دو جلد کتاب تخصصی ویژه این رویداد در حال ویراستاری است و برنامه‌ریزی نشست‌های تخصصی نیز صورت گرفته بود.

بازی رومیزی «سفالگر» در کانون رونمایی شد

این سرگرمی از سوی امیر اردشیری‌لردجانی، وحید اسماعیلی و فاطمه علاء‌الدین طراحی شده است و برای نوجوانان ۱۲ سال به بالا مناسب است.
در بازی رومیزی «سفال‌گر» بازیکنان در نقش  استادکاران سفال‌گری برای ساخت ظروف سفارش داده شده در بازار با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وحید اسماعیلی نماینده گروه طراحی اسباب‌بازی سفالگر نیز در آیین رونمایی از این بازی رومیزی گفت: ایده‌اولیه این طرح با توجه به دغدغه‌های فرهنگی و هویتی که در این حوزه داشتیم شکل گرفت و در ادامه تلاش کردیم شیوه‌های عرضه‌ی آن به شکل امروزی را پیدا کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول