اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم پرداخت سهم پنج درصدی آموزش و پرورش توسط شهرداری‌ها/ طرح آجر به آجر مخل عملکرد خیرین مدرسه‌ساز نیست

استاندار فارس با تاکید بر لزوم پرداخت سهم پنج درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها تاکید و برای انجام این مهم، زمان یک هفته‌ای تعیین کرد.

لزوم پرداخت سهم پنج درصدی آموزش و پرورش توسط شهرداری‌ها/ طرح آجر به آجر مخل عملکرد خیرین مدرسه‌ساز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت الله رحیمی در صدوچهلمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس به ضرورت پرداخت سهم پنج درصد آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون ۱۸ شهرداری از جمله مناطق ۱۱ گانه شهر شیراز، دستگاه کارت‌خوان نصب نکرده‌اند که موظف‌اند ظرف مدت یک هفته در این زمینه اقدام کنند، در غیر این صورت مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اخطار لازم را به شهرداری‌ها خواهد داد و پس از آن موضوع به سازمان تخلفات اداری ارجاع می‌شود.

وی با اشاره به موضوع تأمین زمین برای مسکن ملی فرهنگیان نیز گفت: شرکت عمران شهر صدرا و راه و شهرسازی فارس و لارستان مکلف‌اند که زمین مورد نیاز آموزش و پرورش را مهیا کنند و هم‌اکنون غیر از شیراز در بیشتر شهرهای استان فارس مشکل تأمین زمین وجود ندارد.

استاندار فارس با بیان اینکه طرح آجر به آجر، رقیب عملکرد خیرین و تضعیف‌کننده عملکرد آنها نیست، گفت: کمک‌های خیران در زمینه مدرسه‌سازی بسیار ویژه است و طرح آجر به آجر با نیت فراگیری فرهنگی و ایجاد احساس تعلق خاطر به اماکن عمومی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر تقویت همکاری آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در این طرح، اظهار داشت: اجرای طرح آجر به آجر و مشارکت مردمی در ساخت مدارس موجب ایجاد حس تعلق خاطر به آموزش و پرورش خواهد شد؛ اما فرهنگ‌سازی مطلوب در این زمینه صورت نگرفته است.

رحیمی با اشاره به آغاز طرح آجر به آجر در اردیبهشت ماه امسال با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش، افزود: در این طرح بسیاری از افراد جامعه که علاقه‌مند هستند با سرمایه‌های خُرد وارد عرصه نیکوکاری شود، می‌توانند با تهیه آجر برای ساخت مدارس سهیم شوند.

وی به ضرورت اجرای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: اقدامات لازم برای تبدیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به برش‌های خردتر صورت پذیرفته است؛ اما هم‌اکنون زمان آن رسیده است که عملیاتی شود.

ضرورت اجرای طرح امین در مدارس فارس

استاندار فارس در این زمینه بر ضرورت توسعه مدارس امین در فارس تاکید کرد و گفت: این موضوع با توجه به تأثیری که بر مصون‌سازی در نواحی آسیب‌پذیر می‌گذارد، باید با سرعتی بیشتر پیگیری شود.

بنا بر گفته های فارس مدارس امین، طرحی است که بر پایه آن روحانیون حدود ۳۰ ساعت در هفته، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی دارند و برای این هدف روحانیون باید متناسب با نیازهای پایه‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.

وی اعلام کرد: روحانیون پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و تخصصی و اخذ مدرک، در مدارس متقاضی اجرای طرح امین حضور پیدا می‌کنند و در این مدارس برنامه‌ای بر اساس توافق آموزش و پرورش تعریف و حیطه کاری روحانیون مشخص می‌شود تا موازی کاری و تداخلی با سایر برنامه‌های مدرسه ایجاد نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت تأمین زمین برای مسکن ملی فرهنگیان گفت: ۱۷ هزار و ۴۷۵ نفر متقاضی بهره‌مندی از طرح مسکن ملی بوده‌اند که در این میان تأمین زمین یک‌هزار واحد در شهر صدرا، ۶۰ واحد در شهرستان پاسارگاد، ۶۰ واحد در قیروکارزین، ۵۰ واحد در کازرون، ۵۰ واحد در داراب در دستور کار است، اما متأسفانه هنوز کاملاً محقق نشده و نیازمند همکاری بیشتر است.

فرهاد اسماعیلی با اشاره به ایجاد پویش‌های نیکوکاری برای تأمین گوشی هوشمند و تب‌لت دانش‌آموزی، بیان کرد: مجمع خیرین تاکنون یک‌هزار و ۲۲۲ دستگاه تبلت تهیه کرده که با احتساب سایر کمک‌ها مجموعاً چهار هزار و ۱۴۰ دستگاه تبلت فراهم شده است که براساس اطلسی که اطلاعات نیازمندی‌های دانش‌آموزان در آن گردآوری شده است، در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول