اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

زهکشی 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی توسط قرارگاه خاتم

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) از زهکشی 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان توسط قرارگاه خاتم خبر داد.

زهکشی 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی توسط قرارگاه خاتم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار سعید محمد صبح امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های زهکشی اراضی اولویت دار و طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری استان گلستان، اظهار کرد: مفتخریم به یاری خداوند امروز کار بزرگ دیگری را که با معیشت مردم گره خورده را آغاز کنیم.
وی ادامه داد: محور اصلی توسعه در استان گلستان که ظرفیت بالایی هم دارد، کشاورزی است و پیگیری بهبود امور کشاورزان در استان گلستان که رابطه مستقیمی با معیشت مردم دارد، جزء اولویت‌ فعالیت‌های قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) است.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور مشکل کم‌آبی داریم و از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهد ۹۳ درصد آب تامین شده در کشور برای کشاورزی مصرف می‌شود.

محمد گفت: یکی از نیازهای مهم کشور، دانش بومی کشاورزی است، کشاورزی در بخش‌های مختلف با مشکل مواجه شده و به صورتی شده حتی از بذر تا کود وابستگی داریم و برای حل این مشکل نیازمند کار جهادی هستیم.

* اجرای 6 هزار هکتار حوضچه پرورش میگو برای تامین 50 درصد میگوی کشور از سوی قرارگاه خاتم
وی با اشاره به ضرورت کار جهادی برای رسیدن به خودکفایی، اضافه کرد: در استان گلستان طبق تفاهمنامه منعقد شده مقرر است 6 هزار هکتار حوضچه پرورش میگو را اجرا کنیم که با اجرای این پروژه، 50 درصد میگوی کشور تامین خواهد شد.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) تصریح کرد: خوشبختانه زهکشی 30 هزار هکتار از اراضی استان با سرعت مناسبی اجرا شد و عملیات در روزهای پایانی خود است.

* کلنگ‌ زهکشی 50 هزار هکتار از اراضی استان در کردکوی به زمین‌ زده‌ شد

محمد بیان کرد: امروز کلنگ زهکشی 50 هزار هکتار از اراضی استان در کردکوی به زمین زده می‌شود و تلاش بر این است در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: در پروژه‌های امروز، طرح توسعه سامانه نوین آبیاری در سطح 15 هزار هکتار در مجاور سد «وشمگیر» کلنگ‌زنی که بلافاصله عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) اظهار کرد: یکی از مزیات کانال‌های زهکشی این است که در زمان سیلاب، تخلیه سیلاب‌ها از مسیر کانال‌های زهکشی اتفاق می‌افتد که به طور قطع در کنترل سیلاب و کاهش خسارت‌ها نقش بسزایی دارد.
وی پس از این مراسم برای کلنگ‌زنی پروژه‌ها به شهرستان آق‌قلا سفر کرد.

انتهای پیام/83004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول