اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

هنوز هم با یکسره کار کردن یخچال مشکل دارید ؟

اگر یخچال خود را به تازگی خریداری کرده اید این را بدانید که تا 24 ساعت زمان لازم است تا یخچال خنک شود و اگر در این مدت یخچال اتومات نکند این حالت نرمال است. ما در اینجا چند دلیل ساده که باعث می شود یخچال اتومات کار نکند را برایتان مطرح می کنیم.

هنوز هم با یکسره کار کردن یخچال مشکل دارید ؟

اگر یخچال خود را به تازگی خریداری کرده اید این را بدانید که تا 24 ساعت زمان لازم است تا یخچال خنک شود و اگر در این مدت یخچال اتومات نکند این حالت نرمال است. ما در اینجا چند دلیل ساده که باعث می شود یخچال اتومات کار نکند را برایتان مطرح می کنیم.

1.درب یخچال بیش از حد باز و بسته شود.

2.غذای گرم را بلافاصله داخل یخچال قرار دهید.

3.یخچال در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار داشته باشد.

4.دمای محیط اطراف یخچال گرم تر از حالت عادی باشد.

اگر می خواهید دلایل فنی یکسره کار کردن یخچال را بدانید با ما باشید و در صورتی که برای رفع این مشکل نیاز به تعمیرکار متخصص دارید به کاردون اعتماد کنید و با ما تماس بگیرید. یخچال فریزهای مختلف با توجه به برندهای مختلف و متنوع موجود در بازار اجزا و قطعات متفاوتی دارند بنابراین برای رفع عیب دستگاه شما باید حتما دستگاه توسط تکنسین های مجرب بازدید و عیب یابی شود.

لوله های کندانسور به منظور گردش هوای خنک در یخچال استفاده می شود اگر این لوله ها کثیف شود و یا گرد و غبار و آلودگی بر روی آن باشد یخچال به درستی خنک نمی شود در نتیجه یخچال یکسره کار می کند. بنابراین حتما از تمیز بودن لوله های کندانسور یخچال مطمئن شوید. یکی دیگر از دلایل اتومات نکردن یخچال ایراد در هیتر دیفراست می باشد که باعث می شود یخچال مدت طولانی تری کار کند. راستی اگر یخچال شما بالای 10 سال برایتان کار کرده است دلیل اصلی یکسره کار کردن آن گاز یخچال می باشد که با شارژ کردن آن دیگر این مشکل را نخواهید داشت.

 

آیا فن یخچال باید یکسره کار کند

اگر هنوز هم می خواهید بدانید چرا یخچال شما اتومات نمی کند؟ چرا یخچال شما یکسره روشن است؟ آیا یخچال همیشه یکسره کار می کند؟ یکسره کار کردن یخچال طبیعی است ؟ اگر به تازگی یخچال خریده اید و برای نصب آن اقدام کرده اید برای رسیدن به دمای متعادل و مناسب تا 24 ساعت به یخچال زمان دهید در این شرایط یخچال بدون استراحت و بی وقفه کار می کند و این موضوع طبیعی است اما بعد از 24 ساعت باید یخچال اتومات کند اگر این اتفاق رخ ندهد باید به دنبال برطرف کردن این مشکل باشید. لازم است بدانید مدت زمان اتومات کردن یخچال در مدل ها و برندهای مختلف متفاوت می باشد و این زمان براساس مدت زمان کارکرد یخچال سنجیده خواهد شد.

همان طور که می دانید در شرایط عادی یخچال بین 35 الی 85 درصد در دمای نرمال در حال فعالیت است اما اگر یخچال شما مدت زیادی است که در این شرایط قرار ندارد و بیشتر از حالت نرمال فعالیت می کند باید به دنبال دلیلی برای برطرف کردن این مشکل باشید. گاهی اوقات ممکن است زیاد کار کردن موتور یخچال به دلیل نشتی گاز و کم بودن سرمای یخچال باشد در این موارد توصیه می شود از یک متخصص در زمینه تعمیرات یخچال و فریزر کمک بخواهید.

علت یخ زدن لوله پشت یخچال

یکی از علت های اصلی یخ زدن لوله پشت یخچال خرابی ترموستات است. بهتر است برای اینکه مطمئن شوید ترموستات درست عمل می کند به صورت تجربی خودتان آن را تست کنید عملکرد یخچال را زمانی که درجه آن را بر روی بالاترین و پایین ترین دما قرار می دهید بررسی کنید آیا کمپرسور طولانی مدت روشن است ؟ در مقابل باید عملکرد ترموستات را بررسی کنید هنگامی که دمای یخچال را پایین می آورید چندین ساعت منتظر بمانید سپس درب یخچال را باز نمایید در صورتی که دمای داخل یخچال خنک باشد نشان از سالم بودن ترموستات است.

حال سوال اینجاست اگر اواپراتور یخ زد چگونه آن را تمیز کنیم ؟ در یخچال های قدیمی با خاموش کردن یخچال مشغول به برفک زدایی می شدیم و خودمان این کار را انجام می دادیم اما در یخچال های امروزی این کار به صورت اتوماتیک انجام می شود. توسط امنتی که در زیر اواپراتور قرار دارد و دستوری که از دیفراست یا برد صادر می شود المنت ها داغ می شود و برفک ها آب می شود.

جالب است بدانید این کار بنا به تنظیماتی که توسط شرکت تولید کننده یخچال صورت گرفته است هر 6 یا 8 یا 12 ساعت یکبار انجام می شود و مدت زمان اجرای این فرآیند بین 15 تا 25 دقیقه متغییر می باشد. زمانی که کمپرسور یا موتور یخچال کار نمی کند و خاموش است فعالیت برفک زدایی یا دیفراست انجام می شود. دقت داشته باشید بازه های زمانی ذکر شده برای هر تولید کننده یخچال متفاوت می باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول