اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رام الله: یهودی‌سازی قدس به طرز خطرناکی افزایش یافته است

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که یهودی‌سازی قدس و تلاش برای از بین بردن هویت عربی-فلسطینی در چهار سال اخیر در سایه حمایت دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی بشدت افزایش یافته است.

رام الله: یهودی‌سازی قدس به طرز خطرناکی افزایش یافته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای با اشاره به افزایش شهرک‌سازی صهیونیست‌ها و یهودی‌سازی قدس اشغالی اعلام کرد که در سال جاری میلادی روند شهرک‌سازی قدس در سایه حمایت‌های دولت آمریکا به طرز خطرناکی افزایش پیدا کرده است.

در این بیانیه آمده است که کابینه رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» به طور عمدی اجرای ده‌ها پروژه شهرک‌سازی در اطراف فلسطین و تکمیل طرح جداسازی بخش شرقی قدس از بخش غربی آن از یک سو و اجرای پروژه احداث جاده‌های بزرگ مواصلاتی برای شهرک‌‌های صهیونیستی را تصویب کرد که بر اساس آن قدس به محله‌های فلسطینی مجزا از هم با پراکندگی شهرک‌های صهیونیستی تبدیل می‌شود.

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، در این بیانیه آمده است که سال ۲۰۲۰ شاهد تشدید اجرای پروژه‌های شهرک‌سازی در منطقه جنوبی و شمالی شهر قدس بود و کابینه رژیم صهیونیستی با احداث هزاران واحد صهیونیست‌نشین در منطقه جنوبی و مشخصا شهرک‌های «هارحوما»، «جغعات همتوس» و «جیلو» به منظور تکمیل کمربندی جنوبی شهر قدس و جداسازی آن از مناطق محل سکونت فلسطینی‌ها، موافقت کرد.

وزارت خارجه فلسطین همچنین با اشاره به پروژه جدید رژیم صهیونیستی برای احداث هزاران واحد صهیونیست‌نشین در یک شهرک جدید در اراضی فرودگاه قلندیا، تأکید کرد که هدف از اجرای این پروژه‌ها تضعیف فرصت‌های دستیابی به راه‌حل توافقی درباره آینده شهر قدس و تبدیل راه‌حل دو دولت به یک رویای خیالی است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول