اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نادیده‌هایی از جنایتکار پاکدشت/ زندگی بنیانگذار «بیک» دیدنی شد + فیلم

مستند «خودکار» که داستان تولد معروف‌ترین خودکار ایرانی است، در سامانه‌های اینترنتی پخش فیلم عرضه شد.

نادیده‌هایی از جنایتکار پاکدشت/ زندگی بنیانگذار «بیک» دیدنی شد + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، مستند «خودکار» به کارگردانی محمد ثقفی و گویندگی نصرالله مدقالچی در فیلیمو عرضه اینترنتی شد.

مستند خودکار داستان زندگی علی‌اکبر رفوگران است که از جوانی مانند خودکار کار کرده و حالا در دهمین دوره عمر خود به عنوان پدر نوشت افزار ایران و بنیان‌گذار کارخانه «بیک» در کشور شناخته می‌شود.

«خودکار» یک مستند پرتره درباره زندگی علی‌اکبر روفوگران پدر نوشت افزار ایران است. کسی که برای اولین بار خودکار بیک و مداد سوسمار نشان را در ایران تولید کرد. کارآفرینی که یک زندگی بسیار پرفراز و نشیبی را قبل و بعد از انقلاب داشته و بعد از آنکه کارخانه‌اش در اوایل دهه ۷۰ دچار مشکل می‌شود و بعد دوباره تولید را چند سال بعد شروع می‌کند واساسا کلمه خودکار اصطلاحی است که ایشان روی این نوشت‌افزار جدید در دهه ۴۰ می‌گذارد.

در مستند «خودکار» به تمامی سوالات و مجهولات ذهنی مردم در خصوص برند "بیک" از جمله اینکه این محصول از کجا آمده؟،آیا در حال حاضر تولید می‌شود؟ و سرنوشت آن چه شد را پاسخ داده شده است.

تمام حرف مستند این است که رفوگران یک نفر از آدم‌هایی است که در این مملکت با وجود صدها مشکل و گرفتاری فراوان که در آن کودتا، انقلاب، جنگ و تحریم و هرگونه مشکل و گرفتاری که می‌توان برای یک مملکت تصور کرد را دیدند ولی ایستادند و برای مملکت کار کردند.

مستند «خودکار»  برای اولین بار در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت در بخش کارآفرینی به نمایش در آمد که با استقبال همراه بود و موفق به کسب جایزه سوم این بخش شد و مخاطبان می‌توانند این اثر را در سامانه فیلیمو تماشا کنند.

مستند «خودکار» که تهیه کنندگی عطا پناهی تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

 

 

 

* نادیده‌هایی از «بیجه» جنایتکار پاکدشت

 تیزر مستند «بیجه» که تازه‌ترین اثر سفیرفیلم است، منتشر شد.
این مستند که پذیرفته‌نشدنش در چهاردهمین دوره جشنواره سینماحقیقت با انتقادات کارشناسان همراه بود، در اکران های خصوصی با استقبال مواجه شده است.
مستند «بیجه» که به آسیب‌های اجتماعی کودکان حاشیه‌نشین می‌پردازد، پرونده «بیجه» قاتل سریالی کودکان پاکدشت را پس از ۱۵ سال بازخوانی می‌کند و به دلایل شکل‌گیری این گونه آسیب‌های اجتماعی در حاشیه‌های پایتخت می پردازد.
مستندبازسازی بیجه به کارگردانی میکائیل دیانی و تهیه کنندگی میکائیل دیانی است و نویسندگی آن را رضا مشتاقی بر عهده داشته است.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول