اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اهدای بیش از 219 هزار واحد خون توسط شهروندان تهرانی

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت:شهروندان تهرانی در 9 ماه اخیر، 219 هزار و 503 واحد خون اهدا کردند.

اهدای بیش از 219 هزار واحد خون توسط شهروندان تهرانی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران بیان داشت: مردم مهربان و نوعدوست پایتخت در بازه زمانی ۹ ماهه از اول فروردین تا ۳۰ آذر ۱۳۹۹،  271 هزار و ۱۹۶ نفر از پایتخت نشینان به  در فاصله زمانی ۹ ماهه نوروز تا پایان آذرماه  به مراکز اهدای خون مراجعه کردند.

وی اضافه کرد:شهروندان تهرانی توانستند با ثبت ۲۱۹ هزار و ۵۰۳ واحد اهدای خون برای نجات جان بیماران، آمار قابل توجهی از عشق و ایثار را علیرغم محدودیت‌های رفت و آمد ناشی از شیوع ویروس کرونا به یادگار بگذارند.

وی گفت: اهداکنندگان خون در این بازه زمانی، مجموعه‌ای از مردان و زنان شریفی بودند که یا به صورت مستمر در مراکز اهدای خون حضور دارند، یا در سال‌های قبل سابقه اهدای خون داشته‌اند و یا عزیزانی هستند که برای بار اول در صف داوطلبان اهدای خون حضور پیدا کرده و به فرآیند نجات جان بیماران کمک کردند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: از بین اهداکنندگان خون در پایتخت و در فاصله زمانی نوروز تا یلدای ۹۹، صد هزار و ۵۹۱ نفر از اهداکنندگان مستمر خون بودند و ۷۳ هزار و ۲۸۰ نفر نیز در دسته اهداکنندگان با سابقه حضور داشتند.

مهدی زاده اضافه کرد: همچنین ۴۴ هزار و ۵۱۷ نفر برای اولین بار به یاری بیماران نیازمند به خون آمدند که امیدواریم شاهد حضور مستمر این عزیزان باشیم که غالب آنها را جوانان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با دعوت از بانوان برای مشارکت بیشتر در کار انسان دوستانه و نجات بخش جان بیماران، اضافه کرد: یازده هزار و ۴۱۵ بانوی وفادار، متعهد و نوعدوست در ۹ ماهی که از سال ۱۳۹۹ گذشته است در جمع اهداکنندگان خون بوده‌اند و تلاش راهبردی ما، آگاهی افزایی بانوان با کرامت برای حضور پرشورتر در مراکز اهدای خون هستیم.

وی گفت: در کنار اهدای خون، چهار هزار و ۹۲۷ نفر نیز با اهدای پلاکت برای کمک به بیماران سرطانی و دو هزار و یک بهبودیافته کووید۱۹ نیز با اهدای پلاسما به یاری بیماران تازه مبتلا شده به کرونا آمدند که ‌واقعا از این مشارکت های خیرخواهانه و مسئولیت پذیرانه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول