اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

ایفای تعهدات ارزی صادرات از محل ورود موقت طلا و جواهر

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ایفای تعهدات ارزی از محل ورود موقت طلا و جواهر در دستور کار کمیته اقدام ارزی قرار می‌گیرد.

ایفای تعهدات ارزی صادرات از محل ورود موقت طلا و جواهر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت احسان قمری در نشست مجازی با تعدادی از صادرکنندگان استان اصفهان، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی شدن مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان، از پیگیری  و مطرح کردن ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان از محل ورود موقت طلا و نقره در آینده نزدیک در کمیته اقدام ارزی خبر داد.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود : براساس مصوبه ستاد  هماهنگی اقتصادی هیات دولت و تصمیمات کمیته اقدام ارزی، ایفای تعهدات ارزی از محل ورود موقت بر اساس مابه‌التفاوت ارزش صادرات و واردات براساس ورود موقت بوده که این مساله در مورد اغلب کالاها قابل اجرا است و با همکاری گمرک و بانک مرکزی ایران در خصوص رفع تعهدات ارزی این دسته از صادرکنندگان اقدام خواهد شد. 

وی بیان داشت: با عنایت به مکاتبات و پیگیری‌‌های انجام شده توسط اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه و برخی از صادرکنندگان در خصوص وضعیت خاص واردات و صادرات طلا و نقره و همچنین با در نظر گرفتن اثرگذاری قیمت‌های جهانی طلا و نقره بر قیمت طلا و نقره وارداتی و صادراتی و با توجه به قوانین و مقررات بانک مرکزی در مورد صادرات و واردات طلا و نقره، در این خصوص تمهیدات جدی اندیشیده خواهد شد تا امکان ایفای تعهدات ارزی این دسته از صادرکنندگان فراهم شود. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول