اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاهش ۳ درصدی نرخ مشارکت جمعیت در اصفهان/ سهم بالای آموزش‌ و پرورش در آزمون‌های استخدامی

مدیر سازمان برنامه و بودجه اصفهان گفت: ویروس کرونا تمامی ابعاد جامعه را درگیر و به آن آسیب رساند، نرخ مشارکت جمعیت استان شاهد کاهش ۳ درصدی بود که نشان دهنده این است که یک سری از فعالیت‌ها متوقف و یا نیمه فعال شده است.

کاهش ۳ درصدی نرخ مشارکت جمعیت در اصفهان/ سهم بالای آموزش‌ و پرورش در آزمون‌های استخدامی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نعمت‌اله اکبری صبح امروز در نشست خبری پیرامون بیست‌ و سومین جشنواره شهید رجایی اظهار داشت: این جشنواره در سال‌های گذشته در هفته دولت برگزار می‌شد، این اولین بار است که به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره با تأخیر برگزار می‌شود؛ با توجه به شرایط مطلوب استان در هفته جاری جشنواره با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

مدیر سازمان برنامه و بودجه اصفهان ادامه داد: این جشنواره در دو شاخص عمومی و اختصاصی برگزار شده است، از دستگاه‌هایی که بیشترین امتیاز را کسب کند تقدیر به عمل خواهد آمد همچنین در سال‌ جاری دستگاه‌هایی که بهترین عملکرد را در مقابله با ویروس کرونا داشتند، تقدیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۵ گروه آموزشی، خدماتی، زیربنایی، سلامت و عمومی و قضایی در این جشنواره شرکت خواهند کرد؛ در این جشنواره سه دستگاه به عنوان بهترین دستگاه‌ها در شاخص‌های عمومی، تخصصی معرفی خواهد شد.

اکبری در خصوص، برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های دولتی تشریح کرد: آزمون استخدامی به دلیل شیوع ویروس کرونا با تأخیر مواجه شد اما در روز جمعه ۱۳ دی ماه، هشتمین مرحله آزمون استخدامی برگزار می‌شود، سهمیه اصفهان در این آزمون ۱۹۰۸ است که از این تعداد ۱۷۰۲ در اداره کل آموزش و پرورش اصفهان استخدام خواهند شد؛ هر سال دو مرحله آزمون استخدامی برگزار می‌شد که در سال جاری به دلیل ویروس کرونا باید منتظر بمانیم تا زمان برگزاری مرحله بعدی مشخص شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اصفهان، در خصوص ارزیابی میزان خسارت ویروس کرونا به دستگاه‌های اجرایی تشریح کرد: این ویروس تمامی ابعاد جامعه را درگیر و به آن آسیب رساند، نرخ مشارکت جمعیت استان شاهد کاهش ۳ درصدی بود که نشان دهنده این است که یک سری از فعالیت‌ها متوقف و یا نیمه فعال شده است؛ با توجه به اینکه ۱۰ درصد نیروی کارگری کشور در اصفهان مستقر هستند، تولید اصفهان با رعایت پروتکل‌ها ادامه دارد ولی در حوزه گردشگری آسیب جدی دید.

وی اذعان داشت: زیر بخش خدماتی دیگر بخشی بود که از ویروس کرونا آسیب دید که با بالا رفتن هزینه‌ها و کاهش درآمد مواجه شده‌ایم، بخش کشاورزی نیز از کرونا کمترین آسیب را دید.

اکبری، در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: باید منتظر تصمیمات در هفته آینده باشیم، زیرا لایحه بودجه مدام در رفت و آمد است و باید منتظر تصمیم نهایی باشیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول