اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مکتب سلیمانی| پویشمن به یاد حاج قاسم در داراب؛ وحدتی از جنس یک قهرمان

گروه جهادی راه سرخ و منتظران خورشید در داراب، سالروز شهادت سردار رشید اسلام -حاج قاسم سلیمانی- را با راه‌اندازی پویش من به یاد حاج قاسم و مشارکت عموم مردم در این پویش، پاس داشتند.

مکتب سلیمانی| پویش

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حاجیان از طواف کعبه باز می‌گشتند و شما بی‌مهابا و شجاعانه به دل میدان می‌زدی تا همچون امام عشق، از حج عبور کرده و به جنگ بپردازی و در این جنگ و دفاع چه بود که نامت را این چنین ماندگار کرد و سربلندی و عاقبت به خیری برایت به ارمغان آورد.

از رزم‌آوری و دلاورمردی شما سخن گفتن، کاری دشوار است، چرا که قلم معطل واژه‌ها می‌ماند و مسیر عشق و عبودیت به این سادگی قابل تلفیق نیست.

در سفر حج نیز، از اندک افرادی بودی که عشق را با عبودیت و بندگی پیوند زد، آنگاه عشق الهی و ربانی را با همه وجود معنا کردی، دل به آن سپردی و مردم نیز دل به شما سپردند.

شعر شهادت بر لبانت از آن حادثه تاریخی -از حضور امام عشق- در عاشورا نشأت می‌گرفت و روز شهادتت، یوم‌المیعاد عاشقان شد. همان روز که هزاران هزار نفر در عزایت گرد هم جمع شدند.

اسطوره‌سازی و اسطوره‌پردازی، از دیرباز در ایران مرسوم بوده چرا که میهن‌مان در دوره‌ها و اعصار مختلف، همواره مهد دلیران و دلاوران بوده است  اما رزم‌آوری برخی از این دلاوران، عجیب و مرام و مسلک‌شان بس ماندگار است. به قدری ماندگار که سردار دل‌ها لقب می گیرند. به قدری ماندگار که میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع او، دلداده و سرسپرده به میعادگاه می‌آیند و برای اینکه از قافله عقب نمانند، شلوغی و ازدحام بسیار در عزمشان، خللی ایجاد نمی‌کند.

رزم‌آوری برخی از این دلاوران، عجیب و مرام و مسلک‌شان بس ماندگار است؛ به قدری ماندگار که سردار دل‌ها لقب می گیرند

 

امسال یکمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام؛ حاج قاسم سلیمانی است. مناسبتی که گروه‌های جهادی و مردمی را در جای جای استان فارس، به تکاپو واداشته تا برنامه‌ای شایسته آن شهید والامقام عرضه کنند.

در شهرستان داراب نیز پویش "من به یاد حاج قاسم" توسط گروه جهادی راه سرخ و منتظران خورشید   و به پاسداشت نخستین سالگرد شهادت ایشان راه‌اندازی شده است.

این گروه جهادی متشکل از جوانان خوش‌فکر و خلاق دارابی است که در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کرده و همواره گام‌هایی موثر در راستای اعتلای انقلاب و نظام برداشته‌اند. نام گروه از خط سرخ قیام عاشورا و خط سبز انتظار فرج برآمده و تبیین آن نظریه استکبارستیز، آنها را گرد هم جمع کرده است.

به گفته مدیر گروه جهادی راه سرخ، پویش "من به یاد حاج قاسم" فراگیر بوده و مردم از هر قشر و هر نوع تفکری می‌توانند در آن شرکت کنند.

این پویش از امروز در فضای مجازی راه اندازی و ترند شده تا مردم بتوانند نذر، نیت و هر اقدامی که برای سالگرد شهادت سردار دل‌ها در حد توان آنها است، انجام دهند.

پویش من به یاد حاج قاسم راه‌اندازی شده تا مردم بتوانند نذر، نیت و هر اقدامی که برای سالگرد شهادت سردار دل‌ها در حد توان آنها است، انجام دهند

مظفر حیدری می‌گوید: در این پویش که در قالب فیلم و عکس در فضای مجازی منتشر می‌شود، افراد مختلف برنامه خود را معرفی کرده و ما برای ضبط آن مراجعه می‌کنیم.

وی ادامه می دهد: پس از تهیه فیلم و عکس از کارها و نیات مردم برای پاسداشت شهید سلیمانی، آنها را مستندسازی کرده و در آستانه سالگرد سردار منتشر می‌کنیم.

مدیر گروه جهادی راه سرخ با اشاره به اینکه در ساخت این مستند،  از هرگونه ایده و نظری استقبال می‌کنیم، اضافه می‌کند: اقدامات و نظرات مردم از آزادسازی زندانی جرائم غیرعمد گرفته تا خرید چادر مشکی و... در این مستند ثبت و ضبط می شود.

این پویش با هدف وحدت که از آرمان‌های شهید بزرگوار سردار سلیمانی است، ایجاد شده است

حیدری با اشاره به خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند، بیان می کند: گروه راه سرخ نیز تهیه ۶ سری جهیزیه برای زوجینی که توانایی پرداخت هزینه وسائل زندگی را ندارند به عهده گرفته همچنین ۲۵۰۰ بسته غذایی در آستانه سالگرد سردار بین مردم توزیع می‌شود.

وی می‌گوید: این پویش برای گرد هم‌آوری مردم از هر قشر و هر نوع نگرشی است و با هدف وحدت که از آرمان‌های شهید بزرگوار سردار سلیمانی است، راه اندازی شده است.

این فعال عرصه جهادی خاطرنشان می‌کند: تاکنون افرادی نظرات و ایده‌های خود را در موضوعات مختلف ارائه داده‌اند و این مسیر تا روز سالگرد سردار و تکمیل مستند استمرار دارد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول