اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آموزش زوجین قبل از ازدواج تقویت شود/ لزوم برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در بحث صیانت از خانواده و جلوگیری از طلاق باید به صورت علمی وارد میدان شویم گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در عرصه ازدواج جوانان باید به صورت ویژه به آن توجه داشت، آموزش به خانواده و زوجین قبل از ازدواج است.

آموزش زوجین قبل از ازدواج تقویت شود/ لزوم برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در جمع هیئت مدیره مرکز صیانت از خانواده همدان، با تاکید بر اینکه محدوده فعالیتی صیانت از خانواده تنها بحث طلاق نیست، اظهار کرد: طبق اساسنامه مرکز صیانت از خانواده می‌تواند در عرصه خانواده و مشاوره‌های خانواده ورود جدی و فعالیت بیشتری داشته و خود را محدود به موضوع طلاق نکند.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه خانواده نیازمند فعالیت‌های جدید عمیق‌تر و علمی‌تری هستیم، گفت: یکی از اشکالات ما به مجموعه صیانت نیز همین محدود شدن در کارهایی است که شاید خیلی به چشم نیاید.

امام جمعه همدان افزود: پرونده‌هایی که در مجموعه صیانت در زمینه خانواده وارد می‌شود بیشتر آنها در آخر خط قرار دارند و دعواها و اتفاقات در آن رخ داده، که این مسئله برای رسیدن به نتیجه مناسب مقداری کار را سخت می‌کند.

وی با اشاره به میزان آمار طلاق در استان همدان بیان کرد: آنچه در این راستا مهم است، انجام اقداماتی است که باید چشمگیر باشد و با اثرگذاری بیشتری در جامعه همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در بحث صیانت از خانواده و جلوگیری از طلاق باید به صورت علمی وارد میدان شویم گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در عرصه ازدواج جوانان باید به صورت ویژه به آن توجه داشت و برنامه‌ریزی دقیق و علمی صورت گیرد، آموزش به خانواده و زوجین قبل از ازدواج است.

وی با تاکید بر لزوم طراحی آموزش‌های قبل از ازدواج توسط یک نهاد مردمی همچون صیانت از خانواده، عنوان کرد: بسیاری از موسسات مردمی در قم و تهران در حال برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده هستند و در همدان نیز می‌توان چنین شرایط و مجموعه‌ای که به صورت علمی و دقیق به آموزش خانواده بپردازد را تشکیل داد و اجرایی کرد.

شعبانی تصریح کرد: البته نه آموزش یک روزه که قبل از ازدواج تنها برای یک گواهی برگزار می‌شود، بلکه آموزشی بر اساس نگاه دقیق علمی که مورد نیاز خانواده‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های مشاوران این مرکز بر حمایت از این مجموعه تاکید کرد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول