اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بررسی طرح توزیع و عرضه نفت و فرآورده‌ و تولید رمزارزها در کمیسیون انرژی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از بررسی طرح توزیع و عرضه نفت و فرآورده و تولید رمز ارزها در این کمیسیون خبر داد و گفت: مقرر شد برای تصمیم‌گیری‌ کمیته‌های تخصصی نفت و برق نظرات خود را به صحن کمیسیون ارسال کنند.

بررسی طرح توزیع و عرضه نفت و فرآورده‌ و تولید رمزارزها در کمیسیون انرژی

هادی بیگی‌نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،  در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۷ دی) اظهار داشت: در این نشست ۲ طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت CNG در کشور و همچنین طرح تأمین ارز با ستفاده از جهش تولید صنعت استخراج رمز ارز در کمیسیون انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی درباره طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت CNG در کشور افزود: تعدادی شرکت خصوصی نفت و فرآورده انرژی را از وزارت نفت تحویل گرفته و در کشور توزیع می‌کنند. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان معتقدند که چه الزام قانونی وجود دارد که وزارت نفت این کار را انجام دهد ولی مدیران شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کردند که این کار در راستای خصوصی‌سازی صورت گرفته است.

بیگی‌نژاد افزود:‌ شرکت پالایش و پخش اعلام کرده که چون تعداد متصدیان جایگاه‌داران و مسئولان میانی آن و تانکرداران زیاد است بایستی به منظور چابک‌سازی از ظرفیت بخش خصوصی برای این کار استفاده می‌کردند. 

وی خاطرنشان کرد: در نشست امروز کمیسیون انرژی مقرر شد که کمیته نفت این کمیسیون ظرف مدت ۲ هفته موضوع را به صورت دقیق بررسی کرده و گزارش آن را به صحن کمیسیون ارائه داده تا در نهایت تصمیم‌گیری صورت گیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: در بخش دوم نشست امروز کمیسیون انرژی طرح تأمین ارز با استفاده از جهش تولید صنعت استخراج رمز ارز مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده ملایر در مجلس با تأکید بر اینکه در کشورمان ظرفیت تولید رمز ارز وجود دارد، گفت: ما می‌توانیم از این پتانسیل در شرایط تحریم برای افزایش درآمد کشور استفاده کنیم.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: قرار است برای این کار نیروگاه احداث شده و برق تولیدی آن به افرادی که در زمینه استخراج رمز ارز فعال هستند داده شود و در همین راستا موافقین و مخالفان این طرح و کارشناسان مختلف اجرایی نظرات خود را در این باره مطرح کردند و حتی مخالفین اعلام کردند به دلیل وجود ایرادات جدی به این طرح که قابل رفع نیست نبایستی به این طرح توجهی شود.

وی افزود: کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس قرار شد که مطالب ارائه شده در این باره را جمع‌بندی کرده و پس از برگزاری جلسات متعدد با طراحان و کارشناسان گزارش خود را جهت تصمیم‌گیری به صحن کمیسیون ارسال کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول