اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جروزالم‌پست:‌ سعودی‌ها به دنبال تجارت با صهیونیست‌ها از طریق بحرین هستند

یک روزنامه صهیونیستی به نقل از یک منبع خبر داد که سعودی‌ها درصدد تجارت با شرکت‌های اسرائیلی از طریق بحرین هستند.

جروزالم‌پست:‌ سعودی‌ها به دنبال تجارت با صهیونیست‌ها از طریق بحرین هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع خبر داد که شرکت‌های سعودی درصدد برنامه‌ریزی برای فعالیت تجاری در رژیم صهیونیستی از طریق بحرین هستند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، این منبع گفت: «این خیلی جالب بوده و نشانه‌ای از آن است که چگونه احساسات درباره اسرائیل در عربستان سعودی در حال تغییر است.»

این منبع که هفته پیش در بحرین بوده، گفت که چند شرکت سعودی درصدد تراکنش‌های تجاری با تل‌آویو بوده و این سرمایه‌گذاران بیشتر علاقمند به سرمایه‌گذاری در صنایع فناوری بالای رژیم صهیونیستی هستند.

نمایندگان شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند از صحبت درباره این موضوع خودداری کرده‌اند.

اقتصاد بحرین به صورت گسترده‌ای وابسته به عربستان سعودی است و همین موضوع ارتباط بازرگانان سعودی با صهیونیست‌ها را آسان کرده است.

رژیم صهیونیستی و بحرین در ماه سپتامبر و در چارچوب توافق ابراهیم، عادی سازی روابط بین خود را اعلام کردند. امارات متحده عربی، سودان و مراکش نیز طی ماه‌های اخیر به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند.

پس از اعلام عادی سازی روابط، مقامات رژیم صهیونیستی و بحرین چند بار با یکدیگر دیدار داشته و وزیر خارجه بحرین به همراه وزیر صنعت و تجارت و وزیر گردشگری به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند.

در ماه اکتبر نیز نمایندگان فدراسیون اتاق بازرگانی رژیم صهیونیستی و بحرین تفاهم نامه‌ای برای همکاری تجاری امضا کردند.

شرکت هواپیمایی «طیران الخلیج» ( Gulf Air) وابسته به بحرین نیز، روز  ۱۰ دسامبر پنج توافقنامه با چند موسسه رژیم صهیونیستی امضاء کرد.

 این شرکت هواپیمایی بحرینی با گروه صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی نیز برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای بحرینی که در فرودگاه بن گوریون فرود خواهند آمد، توافق امضا کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول