اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بی توجهی دولت به بودجه قوه قضائیه/ 10 هزار میلیارد تومان کمتر از برنامه ششم توسعه

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی با انتقاد از کم لطفی دولت نسبت به بودجه قوه قضائیه در سال 1400 گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید بودجه عدلیه 30 هزار میلیارد تومان باشد که متاسفانه فقط 20 هزار میلیارد تومان است.

بی توجهی دولت به بودجه قوه قضائیه/ 10 هزار میلیارد تومان کمتر از برنامه ششم توسعه

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ و بررسی اعتبارات دستگاه‌های مرتبط با این کمیسیون اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه دولت باید هر ساله ۲.۹ درصد کل بودجه را به دستگاه قضا اختصاص دهد که بر همین اساس اعتبارات عدلیه در سال ۱۴۰۰ باید ۳۰ هزار میلیارد تومان باشد اما ۲۰۹ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد.

وی افزود: بودجه تملک دارایی‌های قوه قضائیه در سال آتی ۳۰ درصد در نظر گرفته شده و هزینه‌ها هم به طور تقریبی ۲۲ درصد رشد داشته است؛ هر چند که بودجه عدلیه نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته اما بر اساس برنامه ششم یک سوم کسری دارد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: باید بودجه قوه قضائیه افزایش پیدا کند زیرا بسیاری از ادارات سازمان‌های ثبت و اسناد و پزشکی قانونی استیجاری بوده و برای انتقال زندان‌ها و رفع مشکلات آنها، فعال کردن سامانه ثبت اموال مسئولان، مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین ایجاد تحول در دستگاه قضا و همچنین فعالیت‌های دادگاه‌های ویژه روحانیت، دادگاه‌های عمومی و انقلاب و تجدید نظر و دیوان عالی باید طبق برنامه ششم ۲.۹ درصد بودجه کل کشور به قوه قضائیه اختصاص یابد و در غیر این صورت مشکلاتی در روند کار ایجاد خواهد شد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول