اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انتقاد از نادیده گرفتن فرهنگ در لایحه بودجه/توان رزم ما متناسب با آرایش دشمن در قتل عام فرهنگی نیست

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه امور فرهنگی مظلومانه‌تر از هر بخشی است و تنها 1.7درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده است و به نظر می‌رسد توان رزم و آرایش فرهنگی ما متناسب با آرایش دشمن در این قتل عام فرهنگی نیست.

انتقاد از نادیده گرفتن فرهنگ در لایحه بودجه/توان رزم ما متناسب با آرایش دشمن در قتل عام فرهنگی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد راستینه ظهر امروز در صحن علنی مجلس با تسلیت ایام فاطمیه گفت: رهبر معظم انقلاب همواره آمریکا را اعظم طواغیت نامیده و از دل کندن از دشمن سخن گفته‌اند و مذاکرات را راه حل نجات اقتصاد کشور نمی‌دانند اما متاسفانه در لایحه بودجه می‌بینیم که منابع درآمدی ما به اما و اگرهای موهومی وصل شده که شرایط سختی را برای اقتصاد آینده رقم خواهد زد و دولت‌ها لوایح بودجه را به اما و اگرهای آینده و دست و دلبازی دشمنان سوق می‌دهند.

مجلس باید شجاعانه تصمیمی انقلابی برای اصلاح ساختار بودجه بگیرد

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: این‌گونه تورم کمرشکن را با کسری بودجه بر ملت تحمیل می‌کنند و بی‌ارزش شدن پول ملی را رقم می‌زنند و تاکنون نه دولت‌ها و نه مجلس‌ها اراده‌ای برای حل آن نداشتند و این امروز وظیفه این مجلس است که شجاعانه تصمیمی انقلابی برای اصلاح ساختار بودجه بگیرد.

راستینه تاکید کرد: دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها به عنوان دو بال مجلس تاکید کردند که کسری بودجه در این لایحه مشهود است و کسری تراز عملیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیش از ۱۱۷ درصد نسبت به قانون بودجه 1399  رشد داشته و کسری تراز عملیاتی از ۱۴۷ میلیارد تومان به ۳۱۹ هزار میلیارد تومان افزایش داشته و باید توجه داشت اصلاحات ساختار بودجه از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری در دو سال گذشته بوده است اما متاسفانه اراده‌ای برای اصلاح دیده نمی‌شود.

فرهنگ در لایحه بودجه 1400 مظلوم است

وی خاطرنشان کرد:  بودجه امور فرهنگی مظلومانه‌تر از هر بخشی است و تنها 1.7درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده است و تا به حال مورد توجه مجلس و نمایندگان نبوده و نشان‌دهنده این است که ما اراده‌ای برای رشد و تعالی جامعه نداریم و توان رزم و آرایش فرهنگی ما متناسب با آرایش دشمن در این قتل عام فرهنگی نیست.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ورزش زیربنای توسعه و جامعه است و طبق آمار سال گذشته از ۳۸۴ هزار نفر فوتی ۳۱۱ هزار نفر به خاطر بیماری‌های غیر واگیر بوده و این نشان از ضعف در حوزه ورزش است و مهم‌تر اینکه ما برای قهرمانان ورزشی و تیم ملی برنامه‌ای نداریم و این افراد غالبا در هزارتوی بودجه سرگردان هستند و نکته قابل توجه این است که نباید فرقی بین استان‌های محروم با دیگر استان‌ها در تخصیص بودجه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول