اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

سفر به جنوبگان ایران؛ بندرعباس، قشم و هرمز

با شروع شدن فصل زمستان اهالی سفر کوله بار خود را به سمت جنوب کشور می‌بندند و راهی جاده می‌شوند و چه مقصدی جذاب‌تر از بندرعباس و جزایر زیبای آن! بندرعباس به عنوان یک مقصد تفریحی تجاری مخاطبان زیادی دارد که هر ساله به ویژه در نیمه دوم سال میزبان گردشگران زیادی می‌شود.

سفر به جنوبگان ایران؛ بندرعباس، قشم و هرمز

با شروع شدن فصل زمستان اهالی سفر کوله بار خود را به سمت جنوب کشور می‌بندند و راهی جاده می‌شوند و چه مقصدی جذاب‌تر از بندرعباس و جزایر زیبای آن! بندرعباس به عنوان یک مقصد تفریحی تجاری مخاطبان زیادی دارد که هر ساله به ویژه در نیمه دوم سال میزبان گردشگران زیادی می‌شود. گردشگران تفریحی معمولا پس از یک تجربه دلچسب در بندرعباس عزم سفر به جزیره قشم و هرمز را می‌کنند، جزایری که اگر در اسکله حقانی چشم تیز کنید، از فاصله دور نیز قابل مشاهده هستند.

در مسیر وصال جنوبگان

اولین مسئله‌ای که در سفر به این منطقه با آن روبه‌رو می‌شویم، این است که چطور خودمان را به مقاصدمان برسانیم؟ راحت‌ترین مسیر دسترسی شما به بندرعباس یا قشم یک بلیت پرواز است که در همان خاک می‌نشیند. با این وجود شما می‌توانید برای ارزان شدن هزینه سفر و دیدن مناظر زیبا یک بلیت قطار تهیه کنید و راهی سفر شوید. آخرین گزینه‌ی پیش رو، سفر زمینی با اتوبوس یا وسیله نقلیه شخصی است که احتمالا خستگی زیادی نصیبتان شود!

برای رفتن به قشم، بلیت اتوبوس‌های دریایی را از اسکله حقانی تهیه کنید. معمولا هر نیم ساعت یک کشتی به سمت قشم حرکت می‌کند که در ایام تعطیلات و شلوغی تعداد آن بیشتر می‌شود. البته فراموش نکنید از آنجاییکه بخشی از سفر به مسیر دریایی مربوط می‌شود، رفتن یا نرفتن شما به قشم یا حتی هرمز به شدت تحت تأثیر آب‌وهوا قرار می‌گیرد. بنابراین اگر قصد اقامت شبانه در بندرعباس را ندارید حتما قبل از سفر حواستان به این موضوع باشد. اگر از قبل برنامه‌ریزی کردید که در بندرعباس بمانید و از جاذبه‌های آن بازدید کنید یا پیگیر امور تجاری باشید، برای رزرو آپارتمان مبله در بندرعباس می‌توانید از سایت هومسا کمک بگیرید. سامانه هومسا یک سایت اجاره روزانه سوئیت است که در هر شهر و دیاری، بنا به ماهیت آن مقصد انواع اقامتگاه‌های جذاب را ارائه می‌دهد.

جزیره هرمز را می‌توانید در برنامه خود به دو طریق بچینید، همان ابتدا از بندرعباس راهی هرمز شوید یا از قشم، بلیت اتوبوس دریایی را بگیرید. یک نکته را به خاطر بسپارید که لنج‌های هرمز حدود ساعت ۱۵:۰۰ به قشم یا بندرعباس برمی‌گردند، بنابراین اگر قصد اقامت در هرمز را ندارید بلیت برگشت را به محض رسیدن به جزیره بخرید و از قبل برای اجاره کوتاه مدت سوئیت در قشم اقدام کنید، در غیر اینصورت با اجاره سوئیت در هرمز می‌توانید زمان بیشتری را در این جزیره زیبا و رنگارنگ بگذارنید.

در سفر به جنوبگان از کجاها بازدید کنیم؟

این مناطق به جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی معروف هستند، جاذبه‌هایی که تا حدودی بکر بودن خودشان را حفظ کرده‌اند. اگر یک طبیعت‌گرد هستید، در سفر به بندر عباس شما می‌توانید از آبگرم گنو، گنبد نمکی گچین، غار نمکی خرسین بازدید کنید و ساعت‌ها غرق زیبایی‌های زمین شناسی شوید. ژئوتوریسم؛ یکی از شاخه‌های طبیعت‌گردی است که در این منطقه به ویژه جزیره قشم و هرمز به خوبی تعریف می‌شود. سفری که به دیدن و دانستن از جاذبه‌های زمین شناسی و اشکال بی‌جان طبیعت اختصاص پیدا می‌کند.

قشم به عنوان بزرگ‌ترین ژئوپارک خاورمیانه، ژئوسایت‌‌های زیادی در دل خود دارد که برای بازدید از آنها چند روزی زمان نیاز است. از دره ستارگان، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، غار نمکی، جنگل‌های حرا یا همان مانگرو گرفته تا بندرلافت، کارگاه لنج سازی و بازارهای محلی که همگی بخشی از فرهنگ و طبیعت این جزیره شگفت انگیز را شکل می‌دهد. بازارهای محلی قشم و بندرعباس از آن جاهاییست که شما در عین حال که می‌توانید از سوغات و صنایع دستی چیزهایی به یادگار بخرید، فرصت آشنایی با فرهنگ جذاب مردمان این خطه را نیز به دست خواهید آورد.

هرمز را به عنوان نگین سرخ خلیج فارس می‌شناسند، جزیره‌ای با خاک‌های رنگی که خاک سرخ یا همان "گلک" در زبان محلی در آن غالب است.  دور تا دور جزیره دیدنی است، به همین خاطر موتورهای سه چرخی که گردشگران را می‌چرخاند، معمولا یک دور کامل جزیره را می‌زنند و در کنار هر جاذبه طبیعی شگفت انگیزی دقایقی را می‌ایستد تا مسافرانش از زیبایی‌های خیره کننده جزیره بی نصیب نمانند. سواحل زیبای هرمز از جمله ساحل مجسمه‌ها، ساحل سرخ، ساحل لاک پشت‌ها و ... همگی پاتوق‌های معروف طبیعت‌گردان هستند. آرامش جزیره دقیقا همانیست که هر گردشگری با سفر به هرمز تجربه می‌کند و بعدها از آن برای دیگران تعریف می‌کند.

اقامت در سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی با هومسا

قاعدتا پیدا کردن یک جایی برای خواب و استراحت از بخش‌های مهم سفر خواهد بود، جایی که مطابق با بودجه و سلیقه شما باشد و آسودگی خیال را به ارمغان بیاورد. هومسا؛ سامانه اجاره روزانه آپارتمان مبله در  ایران است که دسترسی به آن تنها با چند کلیک فراهم می‌شود. شما در بندرعباس می‌توانید سوئیت یا آپارتمان‌های مبله رزرو کنید، در اینصورت اگر به صورت گروهی سفر می‌روید این کار از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. در قشم و هرمز به دلیل استقبال مسافران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی این نوع اقامتگاه‌ها در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و توانسته تجربه‌ای فراتر از یک اقامت ساده برای میهمانان بسازد. توجه کنید این منطقه از نظر زیرساخت مانند مجموعه‌های اقامتی به نسبت مقاصد پیشرفته نیست و باید انتظار خودمان را در زمان سفر پایین بیاوریم. سوئیت‌های ارزان هرمز که معمولا خانه‌های خود بومیان جزیره است، در تمامی ایام سال میزبان مسافران ورودی می‌شود.

کلام آخر

جنوبگان ایران جایی نیست که یک بار به آن سفر کنید، جاییست برای سفرهای متعدد که امیدواریم بعد از ایام کرونا فرصتی فراهم شود تا به دیدار یار نائل شوید. آن وقت است که هر سال با آمدن پاییز و زمستان بارها و بارها دلتان هوای طلوع و غروب خورشید در خلیج فارس را خواهد کرد.  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول