اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

اقامتگاه های بومگردی قشم

قشم جزیره‌ای زیبا در جنوب ایران است. این جزیره سالانه شاهد حضور گردشگران زیادی بوده و به همین دلیل بومیان این منطقه با روش‌های مختلف به این اشخاص خدمات ارائه می‌کنند.

اقامتگاه های بومگردی قشم

تعدادی از بومیان اقامت‌گاه‌های محلی را برای آشنایی مردم با سبک زندگی خود بنا کرده‌اند. اگر قصد شرکت در تور قشم را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا با سه مورد از بهترین اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی این جزیره و روشی برای رزرو تور لحظه آخری قشم آشنا شوید.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم

مسافران هنگام اقامت در این نوع اقامگاه‌ها با سبک زندگی بومیان هر منطقه آشنا شوند. اقامتگاه‌های بومگردی زیادی در قشم وجود دارد که مسافران هنگام شرکت در تور قشم از اقامتی کوتاه را در آن تجربه خواهند کرد. ما در ادامه قصد معرفی چند مورد از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی این جزیره را داریم.

اقامتگاه بوم‌گردی خالو منصور

این اقامتگاه طراحی قدیمی دارد و در روستای نقاشه واقع شده است. قدمت ساخت این مکان به 80 سال پیش بازمی‌گردد. در اقامتگاه خالو منصور هشت اتاق وجود دارد که نام آن‌ها براساس صاحبان یا کاربردشان در گذشته انتخاب شده است. یکی از اتاق‌های این اقامتگاه ملیسی نام دارد؛ 20 نفر از گردشگران می‌توانند در این اتاق اقامت داشته باشند. از اقامتگاه بومگردی خالو منصور تا اسکله کندالو، فرودگاه و اکوپارک قشم فاصله زیادی نیست و همین موضوع توانسته این مکان را نسبت به دیگر اقامتگاه‌های جزیره در جایگاه خوبی قرار دهد. گردشگران هنگام ورود به اقامتگاه مذکور محو طراحی خاص اتاق‌ها و معماری این مکان می‌شوند. لازم به ذکر است که برخی از اتاق‌های اقامتگاه خالو سرویس بهداشتی مشترک دارند و این موضوع بزرگ‌ترین ضعف آن محسوب می‌شود. از جمله امکاناتی که برای رفاه مهمانان در اقامت‌گاه بوم‌گردی خالو منصور تعبیه شده است، می‌توان به پارکینگ مسقف 100 متری، تاکسی‌سرویس، راهنمای تور، اینترنت رایگان و... اشاره کرد. اگر قصد دارید که قیمت تور قشم برای شما کم‌تر باشد، ترجیحا این اقامتگاه را برای اقامت خود انتخاب کنید.

اقامتگاه بوم‌گردی فردیس

 

این اقامتگاه تا حد زیادی زندگی بومیان جزیره قشم را برای شما تداعی می‌کند. در فردیس کپرهایی با برگ درخت نخل ساخته شده است که باعث انتقال حسی خوب و آرامش‌بخش به مهمانان می‌شود. اقامت‌گاه فردیس از شش اتاق تشکیل شده است. هرکدام از این اتاق‌ها پنج نفر ظرفیت داشته و برای تزئین فضای داخلی آن از وسایل سنتی استفاده شده است. این اقامتگاه به دلیل قرارگیری در موقعیت مکانی خوب دسترسی آسان برای رفتن به مکان‌های مهم قشم را برای مهمانان فراهم می‌سازد. از مهم‌ترین ویژگی‌های اقامتگاه بوم‌گردی فردیس می‌توان به اینترنت پرسرعت و رایگان آن اشاره کرد. افرادی که تجربه اقامت در این مکان را داشتند، آن را مناسب برای ساحل‌گردی و عکاسی می‌دانند. اقامت‌گاه بوم‌گردی فردیس پارکینگی مسقف با ظرفیت پارک 50 خودرو دارد که مهمانان می‌توانند خودروهای خود را به‌صورت رایگان در آن پارک کنند. در این اقامتگاه امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی مجزا، آلاچیق ساحلی، اینترنت، روم‌سرویس، صبحانه و نهار در اتاق، رزرو تور و... در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. اقامت کودکان زیر شش سال درصورت عدم استفاده از سرویس‌های اقامتگاه رایگان خواهد بود. اقامتگاه بوم‌گردی فردیس برای مسافران تور قشم از تهران پیشنهاد خوبی محسوب می‌شود.

اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا علی صالح

اگر اهل شکم‌گردی هستید، حتما یک شب در این مکان اقامت داشته باشید. در رستوران ناخدا علی صالح انواع غذاهای محلی سرو می‌شود و شما می‌توانید از سرو آن‌ها لذت ببرید. ناخدا علی صالح یکی از معروف‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی بین گردشگران قشم محسوب می‌شود. بد نیست بدانید که این مکان با 150 نفر ظرفیت بزرگ‌ترین اقامت‌گاه جزیره نیز به‌شمار می‌رود. اگر از برگزار کنندگان تور قشم هستید، می‌توانید چند شب در این مکان اقامت‌ داشته باشید؛ زیرا در اقامتگاه ناخدا علی صالح اتاق‌هایی با ظرفیت 24 تا 35 نفر وجود دارد. اقامتگاه مذکور در روستای سهیلی واقع شده، این روستا به نخلستان‌های زیبا معروف است. اگر به درختان نخل علاقه‌مند هستید، حتما در این مکان اقامت داشته باشید. از امکانات تعبیه شده در اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا علی صالح می‌توان به آشپزخانه مرکزی، پارکینگ، اینترنت، رستوران سنتی و... اشاره کرد. برای رفتن به جنگل‌های حرا باید به روستای سهیلی بروید؛ پس می‌توانید قبل از بازدید از این منظقه زیبا شبی را در اقامتگاه نام‌برده شده سپری کنید.

رزرو تور لحظه آخری قشم

قیمت تور قشم برای بسیاری از افراد مساله‌ای مهم محسوب می‌شود؛ اگر قصد دارید که با پرداخت کم‌ترین هزینه از این جزیره دیدن کنید، بهترین روش رزرو تور لحظه آخری است. روش‌های متعددی برای رزرو این نوع تورها وجود دارد؛ اما مراجعه به سایت‌های اینترنتی ساده‌ترین راه محسوب می‌شود. شرکت‌های زیادی برای ارائه خدمات آنلاین در حوزه گردشگری در ایران تاسیس شده‌اند که به‌عنوان بزرگ‌ترین آن‌ها می‌توان علی بابا را نام برد. این شرکت سال 1393 تاسیس شد و اکنون در آن امکان رزرو تور، هتل و بلیط وجود دارد.

بیشتر بخوانید : معرفی هتل جام جم کیش

در قشم اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی زیادی ساخته شده؛ به همین دلیل ما در این مطلب سه مورد از بهترین‌ آن‌ها و روشی برای رزرو تور لحظه آخری قشم را به شما معرفی کردیم. اگر تاکنون در اقامت‌گاه‌های گفته شده اقامت داشتید یا تور قشم را از علی بابا رزرو کرده‌اید، نظرات خود را درباره این موضوعات با ما به‌اشتراک بگذارید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول