اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از کشف 5هزار نخ سیگار قاچاق تا دستگیری عاملان سرقت از منازل مسکونی در شهرکرد

طی 24 ساعت گذشته ماموران انتظامی چهارمحال و بختیاری موفق به کشف 5 هزار نخ سیگار قاچاق، دستگیری عاملان 18 فقره سرقت از منازل مسکونی در شهرکرد و کشف یک دستگاه گنج‌یاب در لردگان شدند.

از کشف 5هزار نخ سیگار قاچاق تا دستگیری عاملان سرقت از منازل مسکونی در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در 24 ساعت گذشته روز پرکاری را پشت سر گذاشت.

منوچهر امان‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت از انباری منازل مسکونی در شهرستان شهرکرد و ایجاد جو ناامنی در بین ساکنین مجتمع‌های مسکونی، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند.

فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با بررسی صحنه وقوع سرقت‌ها و پایش فیلم دوربین‌های مداربسته، یک دستگاه سواری پراید مورد استفاده در سرقت‌ها شناسایی شد.

وی بیان داشت: در ادامه تحقیقات، دو متهم سابقه‌دار که با استفاده از این خودرو اقدام به سرقت می‌کردند شناسائی و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر و به پلیس آگاهی استان دلالت داده شدند.

امان‌اللهی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجوئی انجام شده ابتدا منکر انجام هرگونه سرقتی شدند ولی در ادامه و با توجه به دلایل و مستندات موجود به 18 فقره سرقت از انباری مجتمع‌های مسکونی در سطح شهرستان شهرکرد اعتراف کرده و عنوان داشتند که اموال مسروقه را به یک مرکز خرید ضایعات در شهرکرد می‌فروخته‌اند. 

وی تصریح کرد: سارقان پس از تکمیل تحقیقات به همراه پرونده به مراجع قضایی تحویل و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستگیری مالخر در دستور کار ماموران پلیس قرار دارد، از ساکنین مجتمع‌های مسکونی خواست تا برای پیشگیری از سرقت، درب ورودی واحد مسکونی و همچنین انباری خود را به قفل و حفاظ مناسب مجهز کنند.

کشف 5 هزار نخ سیگار قاچاق

علی سپهوند نیز در ادامه گفت: مأموران فرماندهی انتظامی بخش فرخشهر، در حین گشت‌زنی در سطح شهر فرخشهر به یک دستگاه خودروی سواری مزدا مشکوک شده و پس از هماهنگی قضائی و با رعایت نکات ایمنی این خودرو را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرکرد افزود: در بازرسی از این خودرو‌، پنج هزار نخ سیگار خارجی قاچاق فاقد هرگونه مدارک و مجوز قانونی کشف و راننده خودرو دستگیر شد.

وی با بیان اینکه در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت، به شهروندان توصیه کرد تا همواره به منظور حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق، از خرید و استفاده از کالاهای قاچاق خودداری کرده و موارد مشکوک را نیز به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

کشف دستگاه گنج‌یاب غیرمجاز در لردگان

علی تابش‌فرد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی ریگ در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی پیکان سفید رنگ مشکوک و پس از هماهنگی قضائی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان بیان داشت: در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه گنج‌یاب غیرمجاز کشف و دو سرنشین خودرو دستگیر شدند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمین و تحویل آنها به مراجع قضائی، افزود: برخورد قاطع با قاچاقچیان میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی پلیس لردگان قرار دارد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول