اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

سرانجام راه‌اندازی چهار خط جدید مترو به کجا رسید؟

مدیرعامل شرکت متروی تهران توضیحاتی درباره احداث و راه‌اندازی چهار خط جدید مترو در پایتخت ارائه داد.

سرانجام راه‌اندازی چهار خط جدید مترو به کجا رسید؟

علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره سرانجام راه‌اندازی خطوط جدید مترو در پایتخت اظهار داشت: ایجاد چهار خط 10، 11، 9 و 8 در تهران در دست مطالعه و طراحی است و در صورتی که منابع مالی تأمین شود، راه‌اندازی این خطوط نیز سرعت خواهد گرفت.

وی افزود: خط 8 از مسعودیه تا سرسبز به طول تقریبی 37 کیلومتر دارای چهار ایستگاه تبادلی با خطوط حومه‌ای اکسپرس و 13 ایستگاه تبادلی با سایر خطوط است. 

مدیرعامل شرکت متروی تهران ادامه داد: خط 9 از دولت‌آباد تا چیتگر به طول تقریبی 46 کیلومتر در نظر گرفته شده، دارای سه ایستگاه تبادلی با خطوط حومه‌ای و اکسپرس و 12 ایستگاه تبادلی با سایر خطوط است. 

امام گفت:‌خط 10 از تهران پارس تا وردآورد درنظر گرفته شده و دارای طول تقریبی 43 کیلومتر است همچنین دارای 7 ایستگاه تبادلی با سایر خطوط و دو ایستگاه تبادلی با خطوط حومه‌ای و اکسپرس خواهد بود که البته کلنگ احداث خط 10 در اواسط شهریور امسال به زمین زده شد و امیدوارم با تأمین بودجه موردنیاز راه‌اندازی آن در بخش‌های مختلف تسریع یابد. 

وی گفت: خط 11 مترو نیز از چیتگر تا سه راه تقی‌آباد پیش‌بینی شده و به طول تقریبی 28 کیلومتر خواهد بود. همچنین دارای 5 ایستگاه تبادلی با خطوط حومه‌ای و اکسپرس با پنج ایستگاه تبادلی با سایر خطوط است. 

امام درباره مشکلات دوره کنونی مدیریت شهری برای توسعه مترو گفت: این مشکلات به دو صورت فنی و مالی است که مشکلات فنی شامل افزایش هزینه‌های اجرایی به بیش از سه برابر اواخر سال 96، مشکل ورود تجهیزات خریداری شده به کشور به دلیل وجود تحریم‌ها و ضرورت تکمیل نواقص خطوط بهره‌برداری شده مانند ساخت پایانه‌ها، ورودی‌های جدید، پست برق، سیستم تهویه و موارد دیگر است که هزینه‌های هنگفتی را دربردارد.

وی بیان داشت: مشکلات مالی شامل عدم تحقق بودجه شهرداری در بخش توسعه حمل و نقل عمومی، بدهی انباشت شده به سیستم بانکی و عدم امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های اعتباری، تأمین نشدن فاینانس‌های موجود، بدهی سنواتی به پیمانکاران و مشاوران و تحقق نیافتن قرارداد تأمین 630 واگن توسط وزارت کشور است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول