اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بازسازی و بهسازی 3 مجموعه بزرگ ورزشی در مازندران/ بهره‌برداری ورزشگاه جویبار تا پایان دولت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا قرار است دوباره پروژه جدید ورزشی در استان کلنگ‌زنی شود، گفت: خیر ـ چرا که پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی روباز در مانند مجموعه ورزشی متقی، وطنی و مجموعه ورزشی بابل باید بهسازی و باسازی شود.

بازسازی و بهسازی 3 مجموعه بزرگ ورزشی در مازندران/ بهره‌برداری ورزشگاه جویبار تا پایان دولت

مفید غلامی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با آخرین وضعیت اختصاص اعتبار به پروژه ورزشی بزرگ شهر جویبار، اظهار کرد: سالن چند منظوره در جویبار با رویکرد استفاده از کشتی‌گیران با مصوبه دولت در حال احداث است.

وی با اعلام اینکه طراحی و ساخت این سالن از چند سال گذشته شروع شده است،گفت: تاکنون ۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این سالن اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران خاطر نشان کرد: در سال جاری با سفر نوبخت ۸ میلیارد تومان اعتبار دیگر به این پروژه اختصاص پیدا کرد اما این پروژه تکمیل نمی‌شود، پروژه در بازدید سال گذشته و ارزیابی‌ میزان اعتبار این پروژه ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: باید بعد از جذب اعتبارات ابلاغی پیگیر اعتبارات بعدی برای تکمیل این پروژه بزرگ ورزشی در این شهر باشیم.

غلامی‌راد اضافه کرد: برنامه‌ریزی کردیم در صورت مقدورات این پروژه را تا پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم به نظر بنده افتتاح این پروژه هدیه خوبی به مردم جویبار و مردم استان است.

وی با اعلام اینکه در بحث زیرساخت‌های ورزشی انقلابی در استان مازندران ایجاد شده اما باید جهت‌دهی شود،افزود: مدیرکل ورزش و جوانان مازندران رویکرد کارشناسی داشته و با حضور وی روند اصلاحی ضریب می‌گیرد که پیگیر هستیم دو پروژه مناسب ورزشی در شان استان مازندران را احداث کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا قرار است دوباره پروژه جدید ورزشی در استان کلنگ‌زنی شود، افزود: خیر ـ پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی روباز در استان مازندران مانند مجموعه ورزشی متقی، وطنی و مجموعه ورزشی بابل را باید بهسازی و باسازی کنیم.

وی با اعلام اینکه از هم اکنون باید آمادگی برگزاری مراسم‌های ورزشی بعد از کرونا باشیم، گفت: باید نسبت به ساماندهی ظرفیت‌های موجود اقدام کنیم البته مشکلات اعتباری داریم که باید مرتفع شود.

غلامی‌راد در ارتباط با آخرین وضعیت پروژه ماهفروجک ساری که در سفر نوبخت هم مورد بازدید قرار گرفته است، افزود: این پروژه سال‌های سال بلاتکلیف رها شده بود، قبل از باید بازدید کارشناسی انجام شده و تصمیم گرفتیم که حتما جز مصوبات سفر باشد.

وی ادامه داد: ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار اختصاص پیدا کرده و بحث اصلی در ارتباط با راه دسترسی و زیرساخت برق و آب است، شرکت مجری تعهد داده که در موعد مقرر تکمیل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران،ادامه داد: این پروژه ورزشی بر اساس برنامه‌های زمان‌بندی شده تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس،سالن ۵ هزار نفری شهرستان جویبار چهار سال پیش کلنگ‌زنی شده است.

برای اجرای این پروژه در زمان کلنگ‌زنی ۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بودند که کمتر از نصف رقم اعلام شده تخصیص گرفته است و سه سال پس از گذشته زمان این پروژه مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت اوراق اعتبار دریافت کرده است.

در سال ۹۸ مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه به صورت اوراق مشارکت دو یا سه ساله دریافت کرده که با این اعتبارات اجرای ستون‌های طبقه همکف و بخشی از ستون‌های طبقه اول عملیاتی شده است.

کمال علیپور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از این پروژه حدود سه ماه گذشته، اعلام کرد: بر اساس برآورد کارشناسانه برای احداث هر متر ورزشگاه نیاز به ۱۵ تا ۲۰ میلیون اعتبار است که ورزشگاه جویبار بنا است که در ۸ هزار متر مربع احداث شود که با حساب سرانگشتی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش فارس، عمر طولانی پروژه‌های عمرانی در استان یکی از مباحث بحث برانگیز است به طوریکه منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در یکی از صحبت‌های خویش به ۲۰ ساله شدن عمر پروژه‌های عمرانی در استان انتقاد داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول