اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اتصال پایانه های اطراف حرم مطهر با اتوبوس های شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از راه اندازی خط رینگی اتصال پایانه های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد.

اتصال پایانه های اطراف حرم مطهر با اتوبوس های شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس ذاکریان که امروز در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم سخن می گفت با اشاره به تغییر وضعیت خطوط اتوبوسرانی شهری قم بیان کرد: این خطوط از حدود 5 سال پیش از حالت شعاعی به قطری تبدیل شد تا خدمات رسانی به مردم در سطح وسیع تری دنبال شود.

وی افزود: بررسی های و آمارگیری های اخیر نشان می دهد برخی از این خطوط قطری گاهی در مبدأ و گاهی مقصد نهایی خود دارای مسافر لازم و کافی نیست و از این رو تغییر این خطوط قطری به خطوط شعاعی در دستور کار قرار گرفت.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: به طور مثال در خط پیام نور به جواد الائمه (ع) شاهد این بودیم که مسافران از پیام نور به هسته مرکزی شهر و یا از جواد الائمه (ع) به حرم مطهر و هسته مرکزی شهر می آیند و ادامه مسیر نمی دهند و بر همین اساس، تغییر وضعیت از حالت قطری به شعاعی پیگیری شد تا همه خطوط به هسته مرکزی شهر بویژه سه راه بازار و چهارراه بازار ختم نشود.

ذاکریان اضافه کرد: البته همچنان و در سه خط از خطوط اتوبوسرانی شهری و بر اساس تقاضای مردم، حالت قطری موجود باقی می ماند.

وی با بیان این که در این تغییر وضعیت، راه اندازی خط رینگی اتصال پایانه های اطراف حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) نیز مورد توجه قرار گرفته است اذعان کرد: تحقق نهایی این امر نیازمند مصوّبه قیمت گذاری این خط توسط شورای اسلامی شهر است.

همچنین نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز درباره این موضوع تصریح کرد: بحث تغییر و ساماندهی مسیر اتوبوس های شهری از جمله مباحث دامنه دار در شورای اسلامی شهر است.

حسن بختیاری همچنین گفت: تردیدی نیست که هرگونه تصمیم در این باره نباید بر مبنای آزمون و خطا گرفته شود، چراکه این امر برای مردم هزینه خواهد داشت و از این رو، همه امور باید بر اساس تصمیمات کارشناسی به پیش رَوَد.

در پایان این نشست اعضای شورای اسلامی شهر قم با لایحه اخذ مجوّز شهرداری مبنی بر نرخ گذاری خط رینگی اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به قیمت 180 تومان برای کارت بلیت ها و 500 تومان برای دریافت نقدی هزینه موافقت کردند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول