اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برگزاری ۴۲ عنوان برنامه همزمان با سالگرد شهادت شهید سلیمانی در استان مرکزی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری ۴۲ عنوان برنامه فرهنگی وهنری همزمان با نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در استان خبر داد.

برگزاری ۴۲ عنوان برنامه همزمان با سالگرد شهادت شهید سلیمانی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام عباس دانشی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۲ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان به اجرا درخواهد آمد.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی سردار نامدار و بین‌المللی مقاومت است و همه ما وظیفه داریم نسبت او دین خودمان را ادا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره شخصیت کم‌نظیر سردار سلیمانی گفت: نباید به برگزاری چند برنامه در خصوص سردار سلیمانی اکتفا کنیم بلکه نیاز است فرهنگ سلیمانی را با عنوان مکتب سلیمانی در کشور نهادینه کنیم.

دانشی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا نسل جوان و نوجوان در مسیر فرهنگ سلیمانی حرکت کنند، گفت: مکتب و فرهنگ سلیمانی برگرفته از رفتار و منش و کلام او همچون ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم، ما مرد میدانیم است که باید در جامعه ما نهادینه شود.

وی گفت: ولایت مداری، بصیرت، ادب و اخلاق، اخلاص در عمل، تقوا و پرهیزگاری، صداقت، متانت، گذشت، شهامت و شجاعت، توکل به خدا، مدیریت جهادی، دشمن‌ستیزی، دفاع از مظلوم و تکیه به توان نیروی خودی از جمله صفات بارز این شخصیت کم‌نظیر است که باید مورد توجه همگان خصوصاً نسل جوان قرار گیرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آنچه در رفتار، گفتار و عمل سردار سلیمانی به ما رسیده حقیقت‌های گمشده امروز بشر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دانشی با بیان اینکه وظیفه همه ماست تا با تلاش و همت لازم فرهنگ سلیمانی که برگرفته از فرهنگ و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است را برای نسل امروز و آینده منعکس کنیم، تصریح کرد: 42 عنوان برنامه فرهنگی و هنری همزمان با نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در استان اجرا می‌شود.

وی پویش کتاب‌خوانی سلیمانی عزیز در استان با همکاری پاتوق کتاب اراک، شعرخوانی در فضای مجازی و اسکای روم به مناسبت سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری انجمن‌های ادبی، اجرای نمایش صحنه‌ای (سبابه نشین) با موضوع شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و اعزام این گروه به جشنواره سردار آسمانی‌ها در استان کرمان با همکاری انجمن نمایش، اجرای و پخش سرودهای انقلابی و حماسی مرتبط با شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در فضای عمومی و مجازی با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را بخشی از برنامه‌ها برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: تولید پوستر و پرتره از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و انتشار آن به صورت نمایشگاه در فضای مجازی، برگزاری هر شب یک مسابقه از کتاب مالک زمان به مدت ۵ شب،  انتشار داستان از کتاب مالک زمان در خصوص زندگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، برگزاری مسابقه نقاشی با همکاری کانون فرهنگی هنری شهی امینی نیز شهرداری کمیجان با موضوع شهادت سردار سلیمانی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

دانشی گفت: در ساوه یادواره مجازی شهدای قهرمان وطن به مناسبت سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج هنرمندان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه ساوه و در دلیجان برگزاری عصر شعر سردار دل‌ها و رونمایی از کتاب (هدیه سلیمانی) اثر محمد رحیمی برگزار می‌شود.

وی برگزاری همایش بصیرت سلیمانی در قرآن، انتشار تصاویر و پیام‌های شهید سلیمانی در فضای مجازی و تهیه کلیپ شعرخوانی با موضوع شهید سلیمانی و انتشار در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌‌های دلیجان برشمرد و افزود: تولید و رونمایی از آثار طراحی و نقاشی (تمثال سردار شهید سلیمانی) در دوران جوانی تا شهادت آثار یکی از هنرمندان کمیجانی با حضور مسؤولان، برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع تبیین و آشنایی با مکتب شهید سلیمانی و تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌های سالگرد سردار شهید سلیمانی در این شهرستان، برگزاری شعرخوانی و مداحی با موضوع سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در مصلای نماز جمعه شهرستان کمیجان با همکاری شعرا و هنرمندان این شهرستان، برپایی نمایشگاه خوشنویسی با موضوع شهادت‌ سردار حاج‌ قاسم سلیمانی از آثار هنرمندان خوشنویس با همکاری هنرمندان از برنامه‌های شهرستان کمیجان است.

به گفته وی در شازند نیز مسابقه عمومی از وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، برنامه شعرخوانی توسط شعرای شهرستان شازند و استفاده از اشعار آنان در وصف سردار مقاومت شهید سلیمانی و یاران باوفایش در فضای مجازی، مسابقه نقاشی کودکان با موضوع من سلیمانی‌ام، کارگاه نقاشی و طراحی پوستر تمثال سرباز ولایت و شهد مقاومت سردار سلیمانی برگزار خواهد شد.

دانشی گفت: تهیه فرازهایی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی و انتشار به‌صورت استوری موشن اینستاگرامی به مدت یک هفته برنامه‌ریزی جهت ختم مجازی قرآن توسط بانوان با همکاری جامعه قرآنی، فراخوان طراحی پوستر با موضوع شهید سلیمانی و انتخاب آثار برتر و چاپ به صورت بنر و نصب در میادین اصلی، برگزاری عصر شعر و دعوت از شاعران برای سرایش اشعار در وصف شهید سلیمانی از برنامه‌های خمین است.

وی با اشاره به برنامه‌های محلات افزود: برگزاری نمایش عکس، پوستر و آثار هنرمندان با عنوان میثاق با ولایت با همکاری هنرمندان، همکاری با ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی در شهرستان محلات در برگزاری مسابقات کتابخانه سلیمانی عزیز، برگزاری مراسم سوگواری سالگرد سردار شهید سلیمانی همزمان با ایام فاطمیه به صورت آنلاین در فضای مجازی، برگزاری مراسم شعرخوانی شعرا، کتابت خوشنویسان و بیان خاطرات درباره سردار سلیمانی توسط هنرمندان، برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان محلات با موضوع سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و تصمیم‌گیری در این جلسه در خصوص فضاسازی و برنامه‌های سالگرد این شهید والامقام در شهرستان محلات و شهر نیمور از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی مجازی از کتاب «شرح دلبری» حجت‌الاسلام تولایی با موضوع مروری بر وصیت‌نامه شهید سلیمانی، برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی، چاپ قسمت‌های مختلف از وصیت‌نامه شهید سلیمانی با بنر و نصب در محیط اطراف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفرش، برگزاری اولین جشنواره بزرگ فرهنگی هنری سردار دل‌ها در آشتیان با همکاری فرمانداری، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری، جمعیت هلال احمر، بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی و بسیج خواهران شهرستان آشتیان، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی در شهرستان خنداب و شهر جاورسیان با موضوع سردار آسمانی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع شهادت سردار قاسم سلیمانی با همکاری خانه سازمان‌های مردم‌نهاد، برگزاری عصر شعر با موضوع شهادت سردار سلیمانی با همکاری انجمن ادبی و دستگاه‌های فرهنگی شهرستان و پخش در فضای مجازی، نشست ادبی با موضوع سردار دل‌ها، همایش یک روزه خوشنویسی با عنوان سردار دل‌ها با حضور و همکاری هنرمندان خوشنویس شهرستان زرندیه را از دیگر برنامه‌های این اداره برشمرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول