اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

رشد 18 هزار و 127 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات بورس و فرابورس 16.8 هزار میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 18 هزار و 127 واحد روبرو شد.

رشد 18 هزار و 127 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات بورس و فرابورس 16.8 هزار میلیارد تومان شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 18 هزار و 127 واحد به رقم یک میلیون و 437 هزار و 141 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 3010 واحد به رقم 469 هزار و 125 واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 699 هزار و میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 8.5 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.4 میلیون نوبت معامله و به ارزش 11 هزار و 285 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که به بیش از 5 هزار و 517 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، امروز معامله‌گران در بورس اوراق و فرابورس بیش از 16 هزار و 802 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.2 درصد رشد کردند، اما شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 64 صدم درصد کاهش یافتند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

شاخص آزاد شناور 91 صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.2 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.3 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گل گهر، چادر ملو، پالایش نفت اصفهان و پالایشگاه تهران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند. نمادهای پرتراکنش در بورس شامل شستا، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، سایپا، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و تأمین سرمایه امین بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل در پایان معاملات 64 واحد رشد کرده و به رقم 20 هزار و 68 واحد رسید. امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 2.9 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 791 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 517 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


روندیکساله شاخص بورس تهران

امروز نمادهای سنگ آهن گهر زمین، هلدینگ معدنی خاورمیانه و فولاد هرمزگان و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و در سوی دیگر نمادهای صنعتی مینو، بانک دی و آریاساسول بیشتری اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، برق و انرژی پیوند گستر پارس، صنایع چوب خزر، دامپروری ملارد شیر، توسعه مسیر برق گیلان، سرمایه گذاری پویا و کشت و صنعت دشت خرمدره بودند.

به گزارش فارس، با توجه به ارزنده شدن حجم معاملات بورس و فرابورس به نظر می‌رسد بازار به یک ثباتی رسیده، از طرفی دولت قصد دارد سهام خود در شرکت‌های پالایشی را به سه بانک بورسی ملت، تجارت و صادرات واگذار کند و همچنین از سال آینده قرار است تأمین مالی کلانی از طریق بورس انجام شود. بنابراین روند بازار رو به رشد پیش بینی می‌شود.

همچنین قرار است صندوقی برای خرید سهام عدالت در نظر گرفته شود و به زودی خرید و فروش سهام عدالت رونق می‌گیرد، اما کارشناسان به سهامداران خرد توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند در خرید و فروش سهام حتماً مشورت بگیرند و سهام خود را به هیچ وجه همراه با ضرر نفروشند و از فضای مجازی غیرمجاز و کانال‌های سیگنال‌فروش پیروی نکنند.

توجه به حضور مردم در بورس باعث افزایش نرخ پس‌انداز ملی و  کمک به رشد اقتصادی در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول