اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار روسیه درباره عواقب فعالیت‌های ناتو در مرزهای این کشور

معاون وزیر دفاع روسیه هشدار داده که فعالیت‌های نظامی ناتو که امسال در نزدیکی مرز‌های این کشور افزایش یافته، محرک است و می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

هشدار روسیه درباره عواقب فعالیت‌های ناتو در مرزهای این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر فومین»، معاون وزیر دفاع روسیه در خصوص فعالیت‌های ناتو که امسال در نزدیکی مرز‌های کشورش افزایش یافته، هشدار داد.

به نوشته پایگاه شبکه خبری «راشاتودی»، فومین که با روزنامه دولتی «روسیسکایا گازتا» روسیه مصاحبه کرده در این خصوص گفت: «در سال ۲۰۲۰، فعالیت نیرو‌های دریایی و هوایی [ناتو] به طور چشم‌گیری افزایش یافته است و موقعیت‌هایی که می‌تواند منجر به حوادث جدی شوند به طور فزاینده در حال ظهور هستند.»

وی افزود: «این فعالیت‌ها به طور واضح محرک هستند. فقط به لطف آموزش سطح بالا و حرفه‌ای خلبانان و ملوانان روسی از بروز این حوادث جلوگیری به عمل آمده است.»

این مقام روسی در صحبت‌های خود به برخی از این فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت آمریکا و متحدان این کشور از «لفاظی‌های خصومت‌آمیز» استفاده می‌کنند.

فومین خاطر نشان کرد که ناتو در سالروز پایان جنگ جهانی دوم (۱۹ اردیبهشت ماه)، رزمایش دریایی برگزار کرد و هواپیما‌های متعدد آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه به پرواز درآمدند.

وی همچنین در صحبت‌های خود به دو حادثه‌ای که ناوشکن‌‌هایی آمریکایی و بریتانیایی با ورود به آب‌های منطقه‌ای ایجاد کردند اشاره کرد.

اظهارات معاون وزیر دفاع روسیه در حالی مطرح شده که بمب‌افکن‌‌های راهبردی آمریکا به تنهایی در ماه اوت و سپتامبر امسال بیش از ۱۵ پرواز را در نزدیکی مرز روسیه انجام دادند.

هفته گذشته بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از وزارت دفاع این کشور خواست در صورت بروز ضرورت، سریعاً به استقرار موشک توسط کشورهای غربی در نزدیکی مرزهای روسیه پاسخ دهد.

پوتین در این خصوص گفت: «ما قصد تولید و استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد را در قسمت اروپایی روسیه یا سایر مناطق کشور نداریم. اما باید آماده باشیم در صورتی که کشورهای غربی چنین تسلیحاتی را نزدیک مرزهای ما مستقر کنند به سرعت واکنش نشان دهیم» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول