اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مخالفت جدی دولت ترکیه با افزایش قابل توجه حقوق کارگران/ سندیکاهای کارگری نظر دولت را پذیرفتند

علی رغم آنکه اتحادیه‌های کارگری در ترکیه خواستار افزایش 70 درصدی حداقل حقوق کارگران بودند، اما دولت این کشور فقط حداقل حقوق را 22 درصد برای سال 2021 افزایش داده است.

مخالفت جدی دولت ترکیه با افزایش قابل توجه حقوق کارگران/ سندیکاهای کارگری نظر دولت را پذیرفتند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، علی رغم مخالفت اتحادیه‌های کارگری، اما دولت ترکیه با وجود پایین آمدن درآمد کارگران به خاطر بحران کرونا حداقل حقوق کارگران را فقط 22 درصد بالا برد.

اتحادیه‌های کارگری می‌گویند: با توجه به بحران پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا این میزان افزایش حقوق کافی نیست. با حساب دولت ترکیه حداقل حقوق کارگران این کشور به 2226 لیر معادل 377 دلار افزایش خواهد یافت. 

بنا به اعلام کنفدراسیون کارگری دیسک ترکیه، حدود نیمی از کارمندان و کارگران 83 میلیون جمعیت این کشور حقوقی برابر با حداقل دستمزد یا کمی بیشتر از آن دارند.

آرزو سرکزاوقلو، دبیرکل بخش زنان کنفدراسیون دیسک می‌گوید: با توجه به میزان درآمد از دست رفته کارگران به خاطر کرونا،‌ حداقل  حقوق برای امسال از اهمیت ویژه‌ای برای کارمندان و کارگران ترکیه‌ای برخوردار شده است.

وی می‌گوید که این کنفدراسیون خواستار افزایش حدود 70 درصدی حقوق کارگران و رسیدن آن به 3800 لیر در ماه بود. 

وی می‌گوید: میزان افزایش حقوق که از سوی دولت تعیین شده غیرقابل قبول است.

کنفدراسیون کارگری ترکIS که بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری در ترکیه به شمار می‌رود نیز گفته این میزان افزایش حقوق ناکافی بوده اما اتحادیه‌های کارگری هم فعلا برنامه‌ای برای مقابله با دولت این کشور در این زمینه ندارند.

مایک هریس، کارشناس موسسه کریب استون، می‌گوید: هر گونه افزایش بالای 20 درصد حداقل حقوق در ترکیه کار را برای بانک مرکزی این کشور در راستای مقابله با تورم سخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول