اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

انتشار چاپ ۴۲ کتاب «نخل و نارنج» در کم‌تر از دو سال

کتاب «نخل و نارنج» داستانی از زندگی شیخ مرتضی انصاری، به قلم وحید یامین پور در انتشارات «کتاب جمکران» به تیراژ ۶۶هزار جلد رسید.

انتشار چاپ ۴۲ کتاب «نخل و نارنج» در کم‌تر از دو سال

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «نخل و نارنج» داستانی از زندگی شیخ مرتضی انصاری، به قلم وحید یامین پور در انتشارات «کتاب جمکران» به تیراژ ۶۶ هزار جلد رسید.

کتاب «نخل و نارنج» نوشته وحید یامین‌پور درباره زندگی و زمانه شیخ مرتضی انصاری زمستان ۹۷ از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

«نخل و نارنج» از همان ابتدا با استقبال کم نظیری روبرو شد. تصاویر زیبایی از صف‌های خرید کتاب در نمایشگاه کتاب و جشن امضا متعدد در شهرهای گوناگون به ثبت رسیده است. این اثر که نویسنده‌اش آن‌ را معجزه زندگی خود می‌داند، مدت‌ها در صدر پرفروش‌ترین بازار کتاب ایران قرار داشت و تا امروز تعریف و بازخوردهای جالبی از خوانندگان در فضای مجازی مکرر دیده می‌شود.

هرچند این اولین اثر داستانی نویسنده بود، ولی یامین پور نشان داد که علاوه بر مخاطب شناسی به ذوق و علم مقبولی آراسته است و ترکیبی دلنشین در اثر ارائه داده است. استقبال و توصیف‌های چهره‌های گوناگون فرهنگی و حوزوی درباره کتاب، نشان از توفیق و برکت قلم وی در بازشناسی یک شخصیت بی‌بدیل آسمانی است و صدقه جاریه‌ای است برای این چهره فرهنگی و سیاسی.

شاگردان تربیت یافته شیخ انصاری، پرچمدار مبارزات سیاسی تاریخ‌سازی در خاورمیانه شدند؛ شخصیتی همچون میرزای شیرازی از شاگران وی، توانست در برابر قرارداد استعماری عصر ناصرالدین شاه فتوای مشهور تحریم تنباکو را صادر کند. دیگر شاگردان شیخ انصاری نیز جریان ساز نهضت‌های قرن اخیر بودند. مکتب علمی و فقهی او شاگردانی چون امام خمینی (ره) داشت که اولین حکومت دینی در دوران غیبت کبری را بنا کرد.

«نخل و نارنج» به قلم وحید یامین پور در انتشارات «کتاب جمکران» در کم‌تر از دو سال ۴۲ بار چاپ شد و تیراژ آن از ۶۶ هزار نسخه گذشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول