اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

امسال 85 میلیون تُن کالا از گمرکات کشور صادر شد

مدیرکل گمرک بوشهر حجم صادرات کالاها و محصولات از گمرکات کشور در ۹ماه امسال را بیش از ۸۵میلیون تن دانست و گفت: از این میزان حدود ۱۹میلیون تن آن از طریق گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.

امسال 85 میلیون تُن کالا از گمرکات کشور صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهروز قره‌بیگی صبح امروز در نشست با رؤسای گمرکات استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم گمرکات در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تجارت خارجی اظهار داشت: در نقاط مختلف سواحل استان بوشهر گمرک مستقر است و خدمات لازم به فعالان اقتصادی در صادرات و واردات ارائه می‌دهند.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر حجم صادرات کشور در ۹ ماهه امسال را حدود ۸۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن دانست و بیان کرد: از این میزان حدود ۱۹ میلیون تن آن از طریق گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه همچنین حدود ۱۶ درصد ارزش کالاهای صادراتی کشور سهم استان بوشهر می‌باشد خاطر نشان کرد: ارزش کالاهای صادراتی صورت گرفته طی مدت یاد شده در کشور ۲۵.۱ میلیارد دلار بوده است که ۴.۳ میلیارد دلار آن سهم این استان در صادرات کشور است.

قره‌بیگی به تعامل بسیار خوب گمرک و پلیس مواد مخدر ناجا استان اشاره کرد و گفت: گمرک در کنار حمایت از تجارت سالم و توسعه صادرات غیرنفتی در سال جهش تولید همواره به دنبال برخورد قاطع با متخلفان، قاچاقچیان مواد مخدر و افراد فرصت طلب که قصد ایجاد اختلال در امر صادرات و فعالیت تجار خوش‌نام کشورمان دارند، است.

وی از استقرار سگ‌های موادیاب در گمرکات استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: در همین راستا تشدید مبارزه با قاچاق مواد مخدر، بهره‌گیری بیشتر از توان سگ‌های موادیاب مخدر و شیوه‌های نوین در دستور کار این ستاد و پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

وی با اینکه در برخی گمرکات استان دستگاه‌های ذی‌ربط در امر تجارت در کنار گمرک قرار ندارند تاکید کرد: انتظار می رود فرمانداری‌های شهرستان‌ها به عنوان متولی هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی،  سایر ارگان‌ها متولی در امر تجارت را وارد میدان خدمت رسانی به فعالان اقتصادی کنند.  

ناظر گمرکات استان و شهر به تعیین تکلیف کالاهای تملیکی در گمرکات استان تاکید کرد و افزود: کالاهای تملیکی به ویژه کالاهای سریع‌الفساد در اسرع وقت و با حساسیت بالا در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گیرد.

مدیرکل گمرک بوشهر در خصوص منازل سازمانی گمرک بوشهر و دیر گفت: با تخصیص اعتبارات جدید و تعیین مشاور امید می‌رود هشت واحد منازل سازمانی گمرکات بوشهر و دیر در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول