اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کمک‌های مستقیم مردمی به کودکان کار، بستر آسیب‌های خیلی جدی‌تر است

مدیرکل بهزیستی فارس از آثار حمایت های مستقیم مردم به کودکان کار خبر داد و گفت: حمایت از کودکان کار و خیابانی تشویق کسانی است که از آنها بهره کشی اقتصادی می کنند.

کمک‌های مستقیم مردمی به کودکان کار، بستر آسیب‌های خیلی جدی‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد صادق کشفی نژاد با حضور در جمع خبرنگاران به اهمیت مسئله حضور کودکان کار و خیابانی در سطح جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: با آموزش و فرهنگ سازی از طریق رسانه های جمعی به منظور سوق دادن کمکهای مردمی به موسسات مرتبط به جای پرداخت مستقیم به کودکان خیابانی و تعیین تکلیف کودکان مهاجر غیر قانونی و الزام به رعایت قوانین دولت جمهوری اسلامی ایران توسط مهاجرین قانونی و دارای کارت اقامت و همچنین تامین نیروی متخصص و اعتبارات لازم به منظور ساماندهی و اشتغال خانواده کودکان کار و خیابانی می توان هر چه بیشتر به این چالش بزرگ سراسری رسیدگی کرد.

وی با اظهار نگرانی از این موضوع گفت: خرید و یا کمک مردم به این کودکان در حقیقت کمک به حضور هر چه بیشتر آنها در خیابان است که می‌تواند بستر آسیب های خیلی جدی تر باشد.

کشفی نژاد همچنین بازماندن از تحصیل و دیگر نیازهای اساسی از جمله بازی و تفریح کودکان کار و خیابانی را نتیجه دلسوزی های عموم و خرید مردم از آنها دانست. 

وی ادامه داد: حمایت مستقیم مردم از کودکان کار و خیابانی نه تنها موجب کمک به آنها نمی شود، بلکه تشویق کسانی که از این کودکان بهره کشی اقتصادی می کنند را به همراه دارد. 

مدیرکل بهزیستی فارس حضور و فعالیت کودکان خیابانی را عامل گسترش بیشتر کرونا ویروس دانست و شدیداً خواستار ارجاع این کودکان به مراکز روزانه و شبانه روزی خدمت رسانی به کودکان کار و خیابانی سازمان بهزیستی شد.

او همچنین نحوه ارجاع این کودکان را از طریق اورژانس اجتماعی، سامانه های مربوطه، شناسایی توسط تیم مددکاری و یا به صورت خود معرف دانست.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول