اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بخشش 19 میلیارد تومانی بدهی مددجویان زندان‌های کرمان با برگزاری جلسات صلح و سازش

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به آزادی 63 زندانی جرائم غیرعمد در سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: کل بدهی این 63 نفر ۲۲ میلیارد تومان است و طبق برگزاری جلسات صلح و سازش با شاکیان پرونده‌ها توانستیم ۱۹ میلیارد تومان تخفیف گرفته و رضایت بگیریم.

بخشش 19 میلیارد تومانی بدهی مددجویان زندان‌های کرمان با برگزاری جلسات صلح و سازش

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت الله موسوی‌قوام عصر امروز در نشست خبری در زمینه پویش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و سالگرد شهادت حاج‌قاسم اظهار داشت: ستاد دیه در استان کرمان از سال ۸۰ تشکیل شد و نزدیک  به دو دهه از عمر این  ستاد می‌گذرد و تاکنون بیش از ۴ هزار نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان  آزاد شده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد:  یکی از برنامه‌های ستاد  دیه استان برگزاری جشن‌های گلریزان بوده که عمدتا در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود اما امسال به دلیل ویروس منحوس کرونا موفق نشدیم در مراسم گلریزان حضور فیزیکی خیران را داشته باشیم، اما از طریق فضای مجازی  گلریزان انجام شد و بیش از ۱۰ میلیارد تومان تعهد خیران را در سراسر استان داشتیم.

وی ابراز داشت: چندماهی است سپاه ثارالله کرمان و اقشار مختلف بسیج از جمله بسیج حقوقدانان در کنار ستاد دیه قرار گرفته‌اند و در ۵ مرحله برنامه داریم تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد را از زندان‌های استان آزاد کنیم.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان افزود: مرحله اول در هفته بسیج برگزار شد و تعداد ۱۳۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

موسوی‌قوام بیان کرد: مرحله دوم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی در روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در گلزار شهدا کنار قبر شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

وی افزود: در مرحله دوم طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته به دلیل سردار سلیمانی در زمان شهادت ۶۳ سال سن داشتند، ۶۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد خواهند شد.

موسوی‌قوام تاکید کرد: طبق برآوردی که صورت گرفته، برای آزادی این ۶۳ نفر مددجو کل بدهی آنها  ۲۲ میلیارد تومان است و طبق برگزاری جلسات صلح و سازش با شاکیان پرونده‌ها توانستیم ۱۹ میلیارد تومان تخفیف بگیریم و رضایت گرفتیم و در واقع با گذشتی که شاکیان  داشتند، خودشان جزء خیران هستند.

وی ادامه داد: سه میلیارد تومان بدهی باقی می‌ماند که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان یا خود مددجو باید پرداخت کند و یا تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیارشان قرار می‌گیرد و یا کمک‌های ستاد دیه مرکز را می‌گیریم، از این طریق جذب و وصول  می‌شود و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باقی می‌ماند که نیازمند یاری و کمک خیران هستیم تا بتوانیم ۶۳ نفر مددجو جرائم غیرعمد را ایام سالگرد حاج‌قاسم از زندان‌های استان آزاد کنیم.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان خاطر نشان کرد: ۱۴۴ نفر دیگر در  زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان کرمان داریم.

انتهای پیام/80018/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول